کد خبر: ۱۵۳۲۴۳
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۲/۱۸

عرضه اولیه ایمیدرو ،معادن و فروش زمین/ بورس تهران چندین برابر شود
رئیس جمهور توصیه کرد:

عرضه اولیه ایمیدرو ،معادن و فروش زمین/ بورس تهران چندین برابر شود

رئیس جمهور با توصیه به عرضه اولیه سهام ایمیدرو و فروش زمین های بزرگ و عرضه معادن در بورس گفت : بورس تهران استعداد بسیاری دارد و می‌تواند چندین برابر شود.بورس وقتی زنده است که دولت اقدام به عرضه سهام جدید کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسن روحانی در مراسم بهره برداری از چهار طرح شرکت بورسی ملی مس گفت: سال گذشته بخش معادن ۲۶ هزار میلیارد پروژه در کرمان افتتاح شد و پیش بینی می شود تا پایان سال حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان افتتاح شود که پاسخ قاطع که کارگران، مسئولان و مدیران به استکبار است که علی‌رغم توطئه‌ها، پیش می‌رویم و اشتغال زایی می کنیم و بازارسرمایه را رونق می‌بخشیم.

وی با تاکید بر لزوم آزادسازی پهنه های معادن و برای افزایش اشتغال زیاد ادامه داد: اختلافاتی بین محیط زیست و معادن وجود دارد که باید تلاش شود در شورای عالی محیط زیست حل و فصل شود.

رئیس جمهور تاکید بر واگذاری سهام شرکت های دولتی حوزه معدن به مردم گفت: به ایمیدرو توصیه می شود اقدام به عرضه سهام در بورس کند. بورس تهران استعداد بسیار زیاد دارد و می‌توانیم بورس را به چندین برابر برسانیم. بورس وقتی زنده است که دولت اقدام به عرضه سهام جدید کند. 

روحانی ادامه داد: در حالی سهام عدالت نیز در بورس عرضه خواهد شد که اکثریت قاطع شرکت های حاضر در سهام عدالت بسیار سودده هستند و به راحتی در بورس به فروش خواهند رفت. راه های فراوانی برای فروش این سهام توسط مردم وجود دارد و از پول آن استفاده کنند.آن هم در شرایط سخت ناشی از تحریم و کرونا که باعث تعطیلی بسیاری از مشاغل شده و کسانی که نیازمند هستند می‌توانند سهام را به فروش برسانند.

روحانی با اشاره ظرفیت های آزاد نشده در حوزه سرمایه گذاری خاطرنشان کرد: در زمینه بورس موضوعات نظیر فروش زمین های بزرگ و عرضه معادن کوچک و متوسط در بورس را تا کنون مطرح نشده که باید مورد توجه قرار بگیرد.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ