کد خبر: ۱۵۳۲۵۳
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۲/۱۹

حمایت دوباره همتی از بورس و توصیه به دولت برای عرضه سهام و انتشار اوراق

حمایت دوباره همتی از بورس و توصیه به دولت برای عرضه سهام و انتشار اوراق

رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد:شرایط بازارسرمایه امکان خوبی براى بهبود تأمین مالى در کنار تأمین کسرى بودجه از راه عرضه سهام و اموال و مهمتر از همه انتشار هدفمند اوراق بدهی فراهم کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عبدالناصر همتی که طی هفته های گذشته با حمایت از بورس به چهره ایی محبوب نزد کارشناسان و فعالان بازار سرمایه تبدیل شده ، بار دیگر با اعلام نظری مثبت در اینستاگرام اعلام کرد : تلاش‌های بانک مرکزی و کمک های دولت به همراه تلاش بانک ها در بهبود وضعیت ترازنامه ها ، شرایط پولی و ارزی را در وضعیت مناسب تری نسبت به دو سال پیش قرار داده است.

امروز شرایط بازار سرمایه امکان خوبی براى بهبود شرایط تأمین مالى در کنار تأمین کسرى بودجه از راه عرضه سهام بنگاه ها و اموال مازاد و مهمتر از همه، انتشار هدفمند و مدیریت شدهٔ اوراق بدهی که هر دو ضد تورمی هستند، فراهم کرده که امید است دولت از آن استفاده کند.

با توجه به گزارش هایی که از فعالیت‌های بخش های کشاورزی، صنعت و معدن و خدمات، خصوصاً خدمات مدرن و مبتنی بر دانش وفناوری های نوین می‌رسد، قطعاً سال جاری شاهد تحولات قابل توجهی در عرصه تولید ملی خواهیم بود اما باید اذعان کرد اقتصاد روزهای سخت و در عین حال تعیین کننده ای را می گذراند.

اطمینان دارم این شرایط سخت قابل مدیریت است. شرایط فشار حداکثری  و محدودیت‌های تحریمی بیش از حد تصور است که شاید بتوان آن را در زمره جنایت علیه بشریت نامید.

ملت ایران از گردنه سخت تلاطمات گذشته و آنچه بدخواهان از تنش در بازار ارز، تلاطم در نظام بانکی و کمبود کالاهای اساسی دنبال می کردند، نه تنها حاصل نشده، بلکه وضعیت ایران امروزه و درحین عبور از بحران کرونا از بسیاری از کشورها مطمئن تر و آرام تر است. یقیناً، ملت بزرگ ایران با قدرت مشکلات باقی مانده را نیز با موفقیت پشت سرخواهدگذاشت.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ