کد خبر: ۱۵۳۳۲۰
۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۲/۲۱

محدودیت های جدید در خرید و فروش خودرو / پیشنهاد استفاده از روش قرعه کشی
معاون وزیر صنعت خبر داد:

محدودیت های جدید در خرید و فروش خودرو / پیشنهاد استفاده از روش قرعه کشی

معاون وزیر صنعت از مصوبات جدیدی برای محدودیت در خرید و فروش خودروها و درخواست اخذ مالیات از صاحبان درآمدهای بالا و اتفاقی و پیشنهاد استفاده از روش قرعه کشی در پیش فروش ها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عباس تابش ضمن درخواست از مردم برای عدم خرید و فروش خودرو تا زمان برگشت تعادل به بازار و خالی شدن حباب گفت: طبق دستور رئیس جمهور به وزیر صنعت، امروز تصمیماتی اتخاذ شد که امید است بعد از تصویب در ستاد تنظیم بازار اجرایی شود.

وی افزود: طبق این مصوبات، خودروسازان مکلفند برنامه ماهانه تولید را به سازمان حمایت اعلام و برنامه فروش را به نحوی ارائه کنند که ضمن به صفر رسیدن حضور دلالان، دسترسی به سایت‌های فروش آسان و بدون امکان هک کردن باشد. همچنین در مکاتبه با دادستان کل کشور و شورای عالی فضای مجازی مقرر شد همه شبکه‌های مجازی و رسانه‌های دیداری و شنیداری فعال در عرصه آگهی خودرو باید اولاً از وجود خودرو برای فروش درج آگهی مطمئن باشند و قیمت آگهی نیز باید متعارف و طبق قیمت مصوب درب کارخانه بعلاوه درصدی بابت سود فروش باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین درج آگهی معاوضه و تعویض خودرو در سایت‌ها و شبکه‌های مجازی ممنوع شده و همه خرید و فروش‌ها باید در مراجع رسمی رخ دهد و هرگونه خرید و فروش توافقی در سازمان حمایت قابل رسیدگی نخواهد بود. علاوه بر این تا زمان ابلاغ قیمت‌های جدید توسط شورای رقابت ، قیمت‌های مصوب فعلی ملاک است .

تابش افزود: خودرو سازان هنگام ثبت نام مکلفند به اعمال محدودیت‌هایی برای متقاضیان مانند سن بیش از 18 سال و برخورداری از گواهینامه رانندگی و عدم خرید از گذشته هستند. همچنین دارندگان پلاک جاری نمی‌توانند ثبت نام کنند . علاوه بر این خدمات پشتیبانی خودروهایی از زمان تحویل تا سه ماه برای استفاده اقدام نشود ، باطل و سند خودروهای ثبت نامی تا یک سال در رهن قرار می‌گیرد.

معاون وزیر صنعت ادامه داد: از وزارت اقتصاد نیز خواسته شد از صاحبان درآمدهای بالا و اتفاقی ، مالیات اخذ شود و اگر حتی یک خودرو توسط بازرسان سازمان حمایت در پارکینگ‌های عمومی و شرکت‌های خرید و فروش خودرو پیدا شود که بیش از سه ماه بلااستفاده بوده در حکم اختفا و احتکار خواهد بود.

تابش از پیشنهاد باز بودن سایت فروش خودرو سازان و استفاده از روش قرعه کشی خبر داد و گفت : مقرر شد تولید ایران خودرو و سایپا از 900 هزار دستگاه سال جاری به یک میلیون و 200 هزار دستگاه افزایش یابد تا کمبود خودرو نیز وجود نداشته باشد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

 انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ