کد خبر: ۱۵۳۳۴۰
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۲/۲۱

افت ۴۵ درصدی فروش نوکیا در بحران کرونا

افت ۴۵ درصدی فروش نوکیا در بحران کرونا

موسسه تحقیقاتی کانتر پوینت از افت ۴۵ درصدی فروش گوشی‌های هوشمند نوکیا طی هفته‌های اخیر تحت تاثیر شروع گسترده ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، موسسه تحقیقاتی کانتر پوینت ریسرچ در تازه‌ترین گزارش اعلام کرد: شرکت نوکیا طی هفته‌های اخیر به علت همه‌گیری و شیوع گسترده ویروس کرونا تنها ۷. ۱ میلیون دستگاه گوشی هوشمند را روانه بازارهای جهانی کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۵ درصد کاهش داشته است.

بر اساس این گزارش، طبق آمارهای منتشر شده میزان فروش گوشی‌های عرضه شده به بازارهای جهانی در سه ماه نخست سال‌جاری میلادی  ۱۳ درصد افت داشته و در بازارهای جهانی کمتر از ۳۰۰ میلیون دستگاه گوشی به فروش رسیده که پایین‌ترین رقمی است که از سال ۲۰۱۴ میلادی تاکنون به ثبت رسیده است.

به عقیده بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری،بازارهای جهانی فروش و صنعت تولید موبایل به خصوص در چین در ۳ ماه منتهی به مارس ۲۰۲۰ تحت تاثیر بحران پاندمی کرونا، متحمل آسیب و صدمات متعددی شده‌ و این امر علاوه بر افت شدید تقاضای مشتریان موجب شده که میزان فروش شرکت‌های تولید‌کننده موبایل در سراسر جهان کاهش چشمگیری پیدا کند.

به عقیده تحلیلگران کانتر پوینت، شیوع گسترده ویروس کرونا، قرنطینه و تمام مسائلی که در این مدت به‌وجود آمد،موجب شده رفتار مشتریان دستخوش تغییرات بسیاری شود. به طوری که ترجیح می‌دهند حتی در صورت پایان قرنطینه و محدودیت‌های سختگیرانه با توجه به تعدیل نیروی بسیاری از شرکت‌های بزرگ و کوچک و بیکاری شمار عظیمی از شهروندان، پول را صرف خریداری و تعویض گوشی‌های جدید و اقلام غیرضروری زندگی نکنند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ