کد خبر: ۱۵۳۴۶۰
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۲/۲۳

نشست بعدی اوپک پلاس ماه آینده برگزار می‌شود
کاهش ۱۰ میلیون بشکه‌ای تولید نفت جهان:

نشست بعدی اوپک پلاس ماه آینده برگزار می‌شود

یک مقام آگاه از برگزاری نشست بعدی اوپک پلاس در ماه آینده و طی نیمه دوم خرداد تا نیمه اول تیر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ریانووستی، یک مقام آگاه اعلام کرد: نشست مجازی اوپک پلاس به منظور بررسی تاثیر توافق اوپک پلاس بر بازار جهانی نفت در ماه ژوئن (نیمه دوم خرداد تا نیمه اول تیر) برگزار خواهد شد.

وی افزود: گفت وگوهایی که بین کشورهای اوپک پلاس جریان دارد نمی تواند ارزیابی اولیه درستی از توافق کاهش تولید نفت ارائه دهد.زیرا وضعیت به انتشار ویروس کرونا در جهان بستگی دارد.

بر اساس این گزارش، وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو و غیر عضو اوپک در دهمین نشست فوق‌العاده از طریق وبینار در ۱۲ آوریل (۲۴ فروردین ) متعهد شدند تولید روزانه را از اول می (۱۲ اردیبهشت) ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه‌ طی ماه‌های می و ژوئن کاهش دهند.

همچنین به مدت ۶ ماه ( از اول ژوئن تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۰ ) روزانه هفت میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه کاهش عرضه داشته باشند و در بازه زمانی اول ژانویه ۲۰۲۱ تا ۳۰ آوریل ۲۰۲۲ به‌مدت ۱۶ ماه نیز روزانه پنج میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه تولید را کاهش دهند.

الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه به تازگی اعلام کرد تا پایان سال جاری میلادی تولید را تا ۱۰ درصد کاهش می‌دهد. روسیه روزانه 12 میلیون بشکه نفت تولید می‌کند که بیش از نصف آن را به صورت خام یا فرآورده‌های نفتی به کشورهای دیگر صادر می‌کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ