کد خبر: ۱۵۳۴۷۲
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۲/۲۳

عربستان مجبور به کاهش یک میلیون بشکه نفت دیگر شد
از ماه ژوئن :

عربستان مجبور به کاهش یک میلیون بشکه نفت دیگر شد

عربستان پس از گفت‌وگوی تلفنی ترامپ با پادشاه سعودی به دلیل جلوگیری از کسری بودجه، مجبور به کاهش تولید یک میلیون بشکه دیگر شد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، پس از مکالمه تلفنی ترامپ با پادشاه سعودی ، عربستان از ماه ژوئن یک میلیون بشکه دیگر تولید نفت را کاهش خواهد داد. زیرا کاهش قیمت نفت فشار بزرگی به بودجه وارد کرده و تقاضا برای نفت همچنان به علت محدودیت های ناشی از کرونا ضعیف است.

بر اساس این گزارش، ترامپ ماه گذشته تلاش کرد پس از سقوط قیمت نفت که فشار سنگینی به تولیدکنندگان آمریکایی وارد کرد،عربستان را متقاعد کند تا میزان تولید را کاهش دهد.

این دو مقام آمریکایی و سعودی، جمعه گذشته در مورد موضوعات نفت و دفاعی در بحبوحه اخبار خارج کردن دو سامانه ضدموشکی پاتریوت واشنگتن برای مقابله با ایران گفتگو کردند.واشنگتن مدعی شد که این خروج ارتباطی به نفت نداشته است.

وزیر انرژی عربستان گفت: کاهش بیشتر نفت در ماه ژوئن برای سرعت بخشیدن به کم شدن عرضه جهانی نفت و متوازن سازی دوباره بازار نفت طراحی شده است.عربستان می خواهد در راس منحنی باشد و نشانه هایی از افزایش تقاضا با برداشتن شدن محدودیت ها در برخی کشورها مشاهده می شود.می خواهیم روند بازگشت به وضعیت طبیعی را سرعت دهیم.

یک مقام وزارت انرژی عربستان اعلام کرد: کاهش های جدید در مجموع تولید نفت عربستان را حدود 4.8 میلیون بشکه در ماه ژوئن نسبت به ماه آوریل کاهش می دهد. در نتیجه تولید نفت عربستان به 7.492 میلیون بشکه در روز می رسد که کمترین میزان طیدو دهه گذشته است. عربستان در نظر دارد با این اقدام اعضای اوپک پلاس وسایر کشورهای تولیدکننده نفت را ترغیب کند به تعهد کاهش تولید پایبند باشند و همچنین با هدف تقویت ثبات بازارهای نفتی، کاهش تولید های داوطلبانه اضافی جمع کند.

کویت نیز به عربستان پیوست و اعلام کرد روزانه 80 هزار بشکه دیگر در ماه ژوئن بر کاهش تولید مورد توافق تحت طرح اوپک پلاس می افزاید. امارات نیز از اضافه کردن روزانه 100 هزار بشکه دیگر بر میزان کاهش تولید خبر داد.با اعلام این اخبار، قیمت نفت در بازارهای جهانی افزایش یافت.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ