کد خبر: ۱۵۳۴۸۱
۰:۶ - ۱۳۹۹/۲/۲۴

واکنش همتی به افزایش قیمت دلار و پیش بینی برگشت شرایط عادی

واکنش همتی به افزایش قیمت دلار و پیش بینی برگشت شرایط عادی

رییس بانک مرکزی در به افزایش قیمت دلار با اشاره به تامین ۲.۵ میلیارد دلار در طول ۵۰ روز گذشته ، پیش بینی برگشت وضعیت طبیعی و صادرات غیر نفتی و عرضه ارز به روال گذشته کرد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عبدالناصر همتی در خصوص روند بازار ارز و موضوع تامین ارز برای واردات در اینستاگرام اعلام کرد: علی رغم مشکلات ناشی از شروع کرونا، اقدامات پیشگیرانه کشورهای همسایه، بسته شدن بیشتر پایانه های مرزی و نیز تعطیلی بسیاری از صرافی ها و مراکز جابجایی ارز در طول ۵۰ روز گذشته بیش از ۲.۵ میلیارد دلار از طریق بانک مرکزی و صادر‌کنندگان غیرنفتی تامین شده که حدود ۵۰ درصد آن از طریق سامانه نیما بوده است.

با احیای مجدد و تدریجی روند صادرات غیر نفتی و نفتی، پیش بینی بانک مرکزی از برگشت وضعیت طبیعی و صادرات غیرنفتی و عرضه ارز به روال گذشته حکایت می کند. در کنار همه این موارد موضوع دسترسی به منابع بانک مرکزی در خارج از کشور نیز روند مثبتی پیدا کرده است.

جو روانی و تبلیغاتی ایجاد شده در مورد میزان تورم انتظاری و شرایط آتی ارزی، دور از پیش بینی بر مبنای واقعیت ها و اطلاعات در دسترس بوده و عمدتاً توسط ذینفعان مطرح می شود.

مردم این حق را دارند منابع و دارایی را در بخش های مختلف نظیر بورس، بانک، املاک، ارز و طلا، سرمایه گذاری کنند و این وظیفه را دارم ریسک سرمایه‌گذاری در ارز را مجددا گوشزد کنم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ