کد خبر: ۱۵۳۴۸۵
۰:۰ - ۱۳۹۹/۲/۲۴

بزرگترین عرضه اموال دولتی هفته آینده محقق می شود
معاون وزیر اقتصاد:

بزرگترین عرضه اموال دولتی هفته آینده محقق می شود

معاون وزیر اقتصاد از بزرگ‌ترین عرضه اموال دولتی در هفته آینده و مربوط به بانک سپه خبر داد و گفت: عرضه دارایی های دولت تا سقف ۱۰۰ هزار میلیارد تومان تا پایان سال محقق خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عباس معمارنژاد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هرچند هنوز آمار دقیقی از میزان استقبال مردم در صندوق واسطه‌گری مالی یکم نداریم اما حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان پذیره‌نویسی انجام شده است. سقف واحدهای صندوق‌های ETF معادل ۱.۷ میلیارد یونیت است و احتمالا در روزهای پایانی استقبال از آن بیشتر خواهد شد.

وی افزود: برنامه‌ریزی دولت واگذاری ۵۰ هزار میلیارد تومان سهام دولتی از طریق سه صندوق ETF است که صندوق‌های بعدی صندوق‌های پالایشگاهی، فولادی و خودرویی خواهند بود. تا پایان سال تا سقف ۱۰۰ هزار میلیارد تومان دارایی دولت باید عرضه شود که این برنامه را محقق خواهیم کرد. هفته آینده بزرگ‌ترین عرضه اموال دولتی در راه است که مربوط به بانک سپه است.

معمارنژاد با اشاره به واگذاری دارایی‌های مازاد بانکی عنوان کرد: گروه سرمایه‌گذاری امید به ارزش ۷۰ هزار میلیارد تومان چند مرحله در بورس واگذار می‌شود که اولین مرحله آن ۱۸ درصد خواهد بود. همچنین گروه توسعه ملی مربوط به بانک ملی به ارزش ۲۳ هزار میلیارد تومان به زودی در بازار سرمایه عرضه می‌شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ