کد خبر: ۱۵۳۵۲۰
۱۵:۶ - ۱۳۹۹/۲/۲۴

دو عامل موجب ریزش مجدد قیمت نفت شد / نظر تحلیلگران

دو عامل موجب ریزش مجدد قیمت نفت شد / نظر تحلیلگران

دو عامل افزایش نگرانی سرمایه‌گذاران نسبت به موج دوم کرونا و کاهش رشد ذخایر نفتی آمریکا موجب ریزش مجدد قیمت نفت شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، بهای معاملات آتی نفت برنت ۵۸ سنت معادل ۱.۹ درصد کاهش یافت و به ۲۹ دلار و ۴۰ سنت در هر بشکه رسید. همچنین وست تگزاس اینترمدیت با کاهش ۱.۵ درصدی به ۲۵ دلار و ۳۹ سنت رسید که روز گذشته با حدود هفت درصد افزایش بسته شده بود.

بر اساس این گزارش،نگرانی ها به رشد ذخایر نفت آمریکا تحت تاثیر درخواست عربستان برای کاهش تولید به مدت طولانی‌تر به منظور متعادل شدن بازار نفت قرار گرفت. این کشور اعلام کرده در ژوئن روزانه یک میلیون بشکه دیگر را کاهش خواهد داد و مجموع تولید را به ۷.۵ میلیون بشکه در روز می‌رساند. بلافاصله امارات و کویت نیز برای کاهش ۱۸۰ هزار بشکه در روز اعلام آمادگی کردند.

استفن اینس استراتژیست بازار در شرکت اکسی کورپ گفت: اگرچه بازار در بخش عرضه آسودگی خاطر بیشتری پیدا کرده اما نگرانی های ناشی از محدودیتهای قرنطینه و پیامدهای آن همچنان باقی است.

آنتونی فاوچی کارشناس بیماریهای مسری آمریکا هم به کنگره اعلام کرد: تسهیل محدودیت های قرنطینه ممکن است موجب شیوع موج جدیدی از ابتلا به کرونا شود که تاکنون جان ۸۰ هزار آمریکایی را گرفته و به اقتصاد به شدت آسیب زده است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش‌بینی رشد تقاضای جهانی نفت در ۲۰۲۰ را به میزان دو میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه در روز کاهش داد و ۸.۱۳ میلیون بشکه و برای ۲۰۲۱ با کاهش روزانه ۵۸۰ هزار بشکه  ۶.۹۹ میلیون اعلام کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ