کد خبر: ۱۵۳۵۴۰
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۲/۲۵

کاهش ۲۰ و ۱۲۰ میلیون تومانی پراید و مزدا /فروش خودرو با سود بیش از ۱۰درصدی ممنوع
رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو خبر داد:

کاهش ۲۰ و ۱۲۰ میلیون تومانی پراید و مزدا /فروش خودرو با سود بیش از ۱۰درصدی ممنوع

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو با اشاره به اینکه ورود شورای رقابت گامی مثبت در ساماندهی بازار خوردرو بوده است گفت: تلاش محتکران برای افزایش ۵۰ تا ۶۰ درصدی قیمت خودرو بی نتیجه ماند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم، سعید موتمنی با اشاره به اینکه ورود شورای رقابت گامی مثبت در ساماندهی بازار خوردرو بوده است گفت: قیمت‌های تعیین شده از سوی شورای رقابت واقعی بوده و تعیین سود 10 درصدی گام موثری در ساماندهی این بازاربود به طوری که تلاش محتکران با شایعه سازی برای افزایش قیمت این کالا در بازار بی نتیجه ماند. اگر چنین نظارتی طی سال‌های گذشته اتفاق می‌افتاد امروز شاهد نابسامانی بازار نبودیم.

وی افزود: از این پس فروشندگان با قیمت درج شده در فاکتور و 10 درصد سود می‌توانند اقدام به عرضه و فروش کنند. این رویه تقاضای کاذب را در بازار از بین می‌برد زیرا متقاضیان برای دریافت سود 100 درصدی برای دریافت خودرو ثبت نام می‌کنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو با اشاره به روند کاهشی قیمت خودرو در بازار گفت: امروز 206 تیپ 2 از 150 میلیون به 114، پراید از 85 تا 90 میلیون به 67 ، سمند از 154 به 114 و پژو 405 از 145 به 110 میلیون تومان کاهش یافته است.

موتمنی ادامه داد: تمام قیمت‌های اعلام شده صرفا روی کاغذ بوده و مشتری برای آن وجود نداشته است.با کاهش قیمت خودرو‌های داخلی قیمت خودرو‌های خارجی و مونتاژی نیز کاهش یافته به طوری که امروز مزدا با 100 میلیون افت قیمت از 650 به 530 , 2008 از 530 به 480 و سراتو از 520 به 470 میلیون تومان کاهش یافته است. اگر قیمت خودرو‌های داخلی ثبات داشته باشد مابقی خودرو‌ها نیز تغییری نخواهند داشت.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ