کد خبر: ۱۵۳۵۷۵
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۲/۲۷

جلسه بازنگری در روش عرضه محصولات فولادی و و تعیین قیمت اقتصادی
سرپرست وزارت صنعت اعلام کرد:

جلسه بازنگری در روش عرضه محصولات فولادی و و تعیین قیمت اقتصادی

سرپرست وزارت صنعت از برگزاری جلسه کمیته ساماندهی فولاد در هفته پیش رو خبر داد و گفت: بازنگری در شیوه عرضه محصولات فولادی و تعیین قیمت با اتکا به فرمول‌های اقتصادی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسین مدرس خیابانی با اشاره به دستور رئیس جمهور مبنی بر ضرورت رفع دغدغه تولیدکنندگان و صاحبان کارخانه‌ها برای تامین مواد اولیه گفت: جلسه کمیته ساماندهی محصولات فولادی در هفته جاری با حضور تولیدکنندگان برگزار خواهد شد تا بتوان در شیوه عرضه محصولات فولادی و تعیین قیمت با فرمول‌های اقتصادی تجدیدنظر لازم صورت گیرد.

وی افزود: هدف وزارت صنعت آن است علاوه بر اینکه مواد اولیه مورد نیاز صنایع پایین‌دستی فولاد تامین شود، صادرات نیز به عنوان یکی از دستورکارهای جدی این وزارتخانه مورد حمایت قرار گیرد. پیرو سیاست‌های جدید وزارت صنعت اجازه داده نخواهد شد تا فولاد نیز به عنوان یک کالای سرمایه‌ای مورد معامله قرار گیرد بلکه با ساز و کارهای جدیدی که طراحی خواهد شد، تلاش می‌شود محصولات فولادی به دست مصرف‌کنندگان واقعی و صنایع پایین‌دستی آن هم بر اساس نیازهای واقعی آنها برسد.

این مقام مسئول ادامه داد: سیاست وزارت صنعت عدم معطلی صنایع پایین‌دستی و تولیدکنندگان در دسترسی به مواد اولیه است و این سیاست را با ساز و کارهای صحیح و به روش‌های مختلف عملیاتی خواهد کرد. بنا بر این است که ضمن افزایش تولید فولاد برنامه افزایش صادرات محصولات فولادی نیز در سال 99 با قوت و قدرت بیشتری نسبت به سال 98 پیش رود و در این حوزه از هیچ کمکی به تولیدکنندگان و صادرکنندگان دریغ نخواهد شد.

مدرس خیابانی عنوان کرد: کمیته تخصصی محصولات فولادی هفته پیش روی نسبت به بازنگری مجدد سیاست‌ها و ابلاغ تکالیف مرتبط با حوزه تامین و توزیع این محصولات اقدام خواهد کرد. ضمن اینکه تاکید بر این است در سال جهش تولید، علاوه بر اینکه تولید و صادرات فولاد طبق هدف گذاری‌های انجام شده با رشد مواجه شود بلکه صنایع پایین دستی نیز که اجزای اثرگذار در دستیابی به جهش تولید هستند نیز به موقع، مواد اولیه را تامین کنند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ