کد خبر: ۱۵۳۵۷۷
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۲/۲۷

عملکرد ۱۳ شرکت دو صنعت بورسی در تحقق ۵.۴ درصد از تولید ۳۳ میلیون تنی
طی فروردین ۹۹ بررسی شد:

عملکرد ۱۳ شرکت دو صنعت بورسی در تحقق ۵.۴ درصد از تولید ۳۳ میلیون تنی

بررسی عملکرد ۱۳ شرکت‌ بزرگ فولادی و معدنی بورسی و غیربورسی در تولید شمش فولادی طی فروردین، حکایت از دستیابی به ۵.۴ درصد از برنامه تولید ۳۳ میلیون تنی نقشه راه سال جاری دارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، براساس آمار معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، مقرر شده سال جاری میزان تولید شمش فولاد به رقم ۳۳ میلیون تن برسد که عملکرد شرکت های معدنی گویای تولید بیش از ۱.۷ میلیون تن است که در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته رشد یک درصدی دارد.

سال گذشته پیش بینی شده بود میزان تولید شمش فولاد به رقم ۳۱ میلیون تن برسد که آمار وزارت صنعت دستیابی به رقم بیش از ۲۸ میلیون تن اما آمارهای انجمن تولید کنندگان فولاد افزون بر ۲۷ میلیون تن را نشان می دهد.

فروردین سال جاری عملکرد فولاد مبارکه، هرمزگان، سبا، فولاد خوزستان، ذوب آهن، فولاد آلیاژی، گروه ملی صنعتی فولاد، فولاد کاوه جنوب، فولاد خراسان، فولاد چادرملو، آهن و فولاد ارفع، فولاد بردسیر و بناب نشان می دهد بیشترین رشد تولید متعلق به فولاد بردسیر با رشد ۲۵۸ درصدی نسبت به فروردین ۹۸ است و بر این مبنا تولید ۴۹.۳ هزار تن شمش محقق شد.

بیشترین کاهش تولید در نخستین ماه سال جاری مربوط به فولاد خراسان در بخش شمش (بیلت) بود که با رقم ۲۰.۳ هزار تن نسبت به عملکرد فروردین ۹۸ به میزان ۷۹ درصد افت نشان می دهد.

همچنین فولاد مبارکه با تولید ۶۳۶.۱ هزار تن که در مقایسه با فروردین ۹۸ رشد ۹ درصدی دارد بیش از ۳۵ درصد کل تولید فروردین را در بین شرکت های فولاد ساز فوق به خود اختصاص داد.

تولیدات فولادی ۱.۱ میلیون تنی

آمارهای مورد بررسی گویای آن است تولیدات فولادسازان مزبور در نخستین ماه سال به رقم ۱.۱ میلیون تن رسید که نسبت به عملکرد فروردین سال قبل کاهش ۴ درصدی دارد.

تولید تیرآهن در گروه ملی صنعتی فولاد ایران با رقم ۸.۶ هزار تن در فروردین ۹۹ رشد ۲۸۵ درصدی را نسبت به ماه مشابه سال گذشته در بین شرکت های مورد بررسی رقم زد. علاوه بر این، فولاد خراسان با تولید ۱۴.۵ هزار تن میلگرد در فروردین سال جاری نسبت به ماه مشابه قبل کاهش ۷۵ درصدی را ثبت کرد. 

فولاد مبارکه (ورق گرم، سرد و واحد سبا) در مجموع ۷۳۷.۳ هزار تن تولید در فروردین ۹۹ را محقق ساخت که نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۳ درصد کاهش نشان می دهد اما ۶۶.۴ درصد کل تولید شرکت های مورد بررسی را در اختیار گرفت.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ