کد خبر: ۱۵۳۵۸
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۶/۲۴

آخرین وضعیت مپنا در فاز ۱۱ پارس جنوبی اعلام شد
توسط مدیرعامل نفت و گاز گروه مپنا:

آخرین وضعیت مپنا در فاز ۱۱ پارس جنوبی اعلام شد

مدیرعامل نفت و گاز گروه مپنا آخرین وضعیت مپنا در فاز ۱۱ پارس جنوبی را اعلام کرد و گفت: منتظر تصمیم شرکت نفت وگاز پارس هستیم و به محض امضا، فعالیت ها آغاز خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، وحید معیر درباره واگذاری حفاری چاه های فاز 11 پارس جنوبی به ایرنا گفت: تاکنون دوبار پیشنهاد فنی و مالی طرح حفاری فاز 11 را به شرکت ملی نفت ارایه کرده ایم که براساس آن 11 حلقه چاه توسعه ای و یک حلقه چاه اکتشافی توسط مپنا حفر خواهد شد.

وی ادامه داد: آخرین پیشنهاد دو هفته پیش ارایه شده و در انتظار تصمیم شرکت نفت وگاز پارس قرار دارد و به محض امضا، فعالیت ها آغاز خواهد شد.

این مقام مسئول افزود: دکل دریایی برای حفاری در فاز 11 را نیز خریداری کرده و آماده امضای قرارداد و ابلاغ شروع به کار هستیم.براساس قرارداد ارایه شده و در صورت فراهم بودن شرایط، می توانیم در طی دو سال کار حفاری فاز 11 را به اتمام برسانیم.

معیر گفت: پیش از این حفاری میادین خشکی از جمله آزادگان جنوبی را انجام داده ایم اما حفاری دریایی فاز 11 اولین تجربه دریایی مپنا خواهد بود.

فاز 11 از فازهای پرحاشیه پارس جنوبی به شمار می رود که فراز و نشیب های متعددی را تجربه کرده است. با وجود اینکه در گذشته، شرکت های متعدد خارجی (فرانسوی، مالزیایی و چینی) برای فعالیت در آن پیشقدم شده بودند اما به دلایل مختلف و از جمله تحریم، هیچگاه مذاکرات به نتیجه منتهی نشده بود.
اما پس از گذشت سالها قرار است که بن بست فاز 11 با مشارکت متخصصان داخلی شکسته شده و حفاری چاه های دریایی آن، در هفته های آینده توسط شرکت های ایرانی انجام شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ