کد خبر: ۱۵۳۶۱۵
۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۲/۲۸

نتیجه مجمع سالانه
با حضور ۶۵ درصد از سهامداران رخ داد:

نتیجه مجمع سالانه "فروی" و مهمترین اقدامات مدیرعامل / زمان دریافت سود

مجمع سالانه ذوب روی اصفهان با تصویب تقسیم سود ۲۰۰ تومانی و اعلام مهمترین اقدامات و برنامه ها توسط مدیرعامل برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مجمع سالانه شرکت ذوب روی اصفهان 27 اردیبهشت با رعایت پروتکل های بهداشتی در محل خیابان نلسون ماندلا، خیابان گلفام، پلاک 10 با حضور 65.3 درصد سهامداران و علی احمدی نیری رئیس هیات مدیره به عنوان رئیس مجمع و فرهنگ حسینی و عطا اله موسوی به عنوان ناظرین برگزار شد.

در این مجمع پس از قرائت گزارش عملکرد هیات مدیره مربوط به سال مالی منتهی به اسفند گذشته و نظر حسابرس و بازرس قانونی شرکت، صورت های مالی تصویب و به پیشنهاد هیات مدیره مقرر شد از 2159 ریال سود محقق شده هر سهم، 2000 ریال معادل 93 درصد سود برای هر سهم توزیع شود.

براین اساس، سهامداران حقیقی دارای یک تا 5 هزار سهم از مهر ماه، 5 هزار و یک تا 10 هزار سهم از آبان ماه، 10 هزار و یک تا 50 هزار سهم از آذر ماه و بیش از 50 هزار سهم از دی ماه می توانند نسبت به دریافت سود اقدام کنند. همچنین سهامداران حقوقی دارای یک تا یک میلیون سهم از یک تا 20 دی و بیش از یک میلیون سهم از 20 تا 30 دی می توانند سود خود را دریافت کنند.

اهم نکات مطرح شده گزارش عملکرد هیات مدیره از زبان مدیرعامل:

- افزایش 11 و 15 درصدی در تولید شمش روی و سولفور سرب

- صادرات بیش از 70 درصد شمش روی تولیدی در سال 98 علی رغم تحریم های شدید

عبداله پیمان تیموری نیا مدیرعامل مهمترین مزیت شرکت را فناوری (بومی سازی فناوری و تولید با حداکثر بهره وری)، مزیت خوراک(قرارداد بلند مدت تامین خاک از باما ) و مزیت موقعیت جغرافیایی (همجواری با شرکت باما و نزدیکی به معدن مهدی آباد و بندرعباس) اعلام کرد.

احمدی درباره حساب های دریافتنی ارزی و تسعیر آن با ارز نیما و سنا گفت: شرکت طبق دستورالعمل بانک مرکزی عمل کرده و عمده حساب های دریافتنی در حال حاضر وصول شده و آخرین نرخ تسعیر دلار شرکت 17 هزار تومان و سود تسعیر شناسایی شده بالغ بر 16.5 میلیارد تومان است.

مهمترین سوالات سهامداران:

تیموری نیا درباره علت کاهش دریافت خاک از معدن انگوران گفت: سال قبل شرکت ذوب روی فقط نیمی از سهمیه تخصیصی را دریافت کرده و سهمیه نیمه دوم سال 98 طی اوایل سال جاری در حال دریافت است. شرکت با وجود کاهش دریافتی توانسته تولید را حفظ کند و با دریافت مانده سهمیه، سال جاری رشد مناسبی در تولید خواهد داشت.  با بهره برداری فاز از معدن مهدی آباد در اواخر سال 99 جهش تولید پیش بینی می شود.

معدن مهدی آباد بعد از بهره برداری کامل 800 هزار تن کنسانتره 35 درصد تولید خواهد کرد که ملزم است نیمی از آن را بین ذوب گرهای داخلی تخصیص دهد.

احمدی نیری رئیس هیات مدیره نیز در این خصوص گفت: شرکت به دنبال تکمیل زنجیره تولید است و به همین منظور خرید معدن سرب و روی و زغال سنگ در اولویت اصلی قرار گرفته و به شدت پیگیر خرید معادن فوق است. موضوع افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها نیز در هیات مدیره در حال بررسی است و پس از نهایی شدن در کدال اطلاع رسانی می شود.

وی مهمترین متغیرهای تاثیر گذار سود سال 99 را  نرخ جهانی روی و قیمت دلار اعلام و پیش بینی کرد هر دو نرخ صعودی باشد. در حال حاضر نرخ جهانی روی در کف 5 ساله قرار دارد و چشم انداز مثبت است.

شرکت ذوب روی اصفهان مشکلی بابت تامین آب و برق برای تولید شمش روی در تابستان نخواهد داشت و همه تمهیدات لازم انجام شده است.با توجه به مسائل حاکمیت شرکتی، سهام شرکت باما طی سال 99 بطور کامل واگذار خواهد شد، ارزش روز این سرمایه گذاری در حال حاضر بیش از 100 میلیارد تومان است و "فروی" از بابت این محل سود خوبی شناسایی خواهد کرد.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» ابوالفتح باقری | ساعت ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۳/۲۵
13
0
پاسخ
برای دریافت سودسالانه . چه مدارکی لازم است وبه چه بانکی باید مراجعه کرد. آیا فرم خاصی راباید پر کنیم و اگراینچنین است فرم را چگونه واز چه طریقی باید بدست آورد. ممنون میشم راهنمایی بفرمائید....
» ابراهیم کرمی | ساعت ۹:۰ - ۱۳۹۹/۴/۱۴
6
0
پاسخ
سلام برایدریافت سود مجمع به کدام بانک مراجعه کنم و چگونه سود را دریافت نمایم
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ