کد خبر: ۱۵۳۶۲۲
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۲/۲۸

قیمت انواع محصولات پتروپالایشی ایران گران شد / وضعیت امیدوارکننده بازار
سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی خبر داد:

قیمت انواع محصولات پتروپالایشی ایران گران شد / وضعیت امیدوارکننده بازار

سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی با اشاره به سهم یک سومی فرآورده‌ها از سبد صادراتی گفت: قیمت انواع محصولات پتروپالایشی ایران افزایش یافته و وضعیت بازار امیدوارکننده است .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حمید حسینی با بیان اینکه صادرات فراورده‌های نفتی و پتروشیمی با دو مسئله روبرو به ایسنا گفت: ارزش صادرات این محصولات به دلیل تغییر تحولات بازار نفت، کاهش پیدا کرده و از سوی دیگر قرنطینه و تعطیلی بازارها در روند فروش فراورده‌های نفتی اثر گذاشته است.

وی افزود: جدیدترین آمار گمرک نشان می‌دهد صادرات در فروردین نسبت به مدت مشابه سال قبل به لحاظ وزنی و ارزشی افت حدود ۳۹ و ۳۶ درصدی داشته و حجم تجارت هم ۳.۵ میلیارد دلار است. بیشترین میزان صادرات هم به چین با بیش از ۵۲۳ میلیون دلار و سهم ۳۲ درصدی از کل ارزش صادرات و سپس امارات با ۳۵۵ میلیون دلار ، عراق با ۲۵۹ میلیون دلار ، فغانستان با ۱۲۵ میلیون دلار و رکیه با ۷۲ میلیون دلار صورت گرفته است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه سهم فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی از سبد صادراتی یک سوم است که کاهش یافته، ادامه داد: به دلیل اثر منفی کرونا ، آمار مبادلات ایران با چین حاکی از کاهش ۵۰ درصدی صادرات است اما خوشبختانه اکنون وضعیت صادرات فرآورده های نفتی بهبود یافته و بنزین از بشکه ای ۱۵ دلار به ۲۵ دلار افزایش یافته است.

به گفته حسینی این روند افزایشی ، تولید کنندگان را ترغیب کرده تا قبل از افزایش بیشتر قیمت‌ها ، اقدام به خرید و انبار محموله کنند . بنابراین بازار فرآورده های نفتی بهبود یافته است.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ