کد خبر: ۱۵۳۶۵
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۶/۲۴

اولین گروه پیمانکاران مشمول دریافت اسناد خزانه مشخص شدند
با اعلام وزیر راه :

اولین گروه پیمانکاران مشمول دریافت اسناد خزانه مشخص شدند

با اعلام وزیر راه مبنی بر تسویه بخش قابل توجهی از بدهی پیمانکاران و انتشار 1000 هزار میلیارد تومان اوراق، اولین گروه پیمانکاران مشمول دریافت اسناد خزانه مشخص شدند .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، درحالی حسن امیری معاون سازمان بورس از آغاز معاملات ثانویه اوراق مهم و جذاب اسناد خزانه اسلامی با 300 میلیارد تومان و درج اولین نماد با سر رسید 24 اسفند 94 در آینده ایی نزدیک خبر داده که دولت برنامه انتشار 3 هزار میلیارد تومانی این اوراق دارد و با اعلام وزیر راه مبنی بر تسویه بخش قابل توجهی از بدهی پیمانکاران و انتشار 1000 هزار میلیارد تومان اوراق، اولین گروه پیمانکاران مشمول دریافت اسناد خزانه مشخص شدند .

 عباس آخوندی به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: حدود 3 هزار میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی در سال جاری به پیمانکاران طرف قرارداد از طرح های جاده ای و ریلی واگذار می شود.

وی افزود: این اسناد به موجب بند ط تبصره 6 قانون بودجه سال جاری منتشر می شود و در سال 93 نیز 550 میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی به پیمانکاران واگذار شد که با توجه به استقبال پیمانکاران این رقم در سال جاری به 3 هزار میلیارد تومان افزایش یافته که مبلغ هزار میلیارد ریال در مرحله اول آماده توزیع است.
 
آخوندی، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، راه آهن جمهوری اسلامی ایران، سازمان هواپیمایی کشوری و طرح های ستاد وزارتخانه را از جمله حوزه های مشمول بند ط تبصره 6 برشمرد و افزود: این اوراق به منظور تامین مالی طرح های تملک دارایی سرمایه ای از تاریخ 21 شهریور ماه سال جاری انتشار یافت که از تضمین پرداخت دولت و همچنین از قابلیت داد و ستد در بازار ثانویه فرابورس برخوردار است.
 
وی با بیان آنکه ظرفیت های قانونی تامین منابع مالی طرح های پیوست قانون بودجه از طریق فروش اوراق مشارکت و اسناد خزانه تاکنون مورد اقبال مردم قرار گرفته، تاکید کرد: اسناد خزانه با سررسید یک ساله به ارزش رسمی 100 هزار تومان از سوی وزارت اقتصاد منتشر و به صورت الکترونیکی از طریق بانک ملی ایران به عنوان بانک عامل به متقاضیان فروخته می شود.
 
انتهای پیام

برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ