کد خبر: ۱۵۳۶۵۸
۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۲/۲۹

پیش فروش محصول جدید از هفته بعد/ پراید۳.۸.۵ میلیونی/ اعلام نام ۱۵۰ هزار مالک
قائم‌مقام مدیرعامل سایپا خبر داد:

پیش فروش محصول جدید از هفته بعد/ پراید۳.۸.۵ میلیونی/ اعلام نام ۱۵۰ هزار مالک

قائم مقام مدیرعامل سایپا از پیش فروش محصول جدید شاهین در هفته آینده، عرضه ۶۰۰ پراید با قیمت ۳۸.۵ میلیون تومانی، کشف ۱۵۰ هزار خودرو در پارگینگ ها و اعلام نام مالکان به سازمان تعزیرات خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مجید باقری در برنامه گفتگوی ویژه خبری با اعلام توقف تولید پراید ۱۳۲ و ۱۱۱ در گذشته و برنامه توقف خط تولید پراید ۱۳۱ در اواخر تیر سال جاری گفت: خطوط تولید خودرو‌های جدید آماده شده و ظرفیت خط تولید تیبا و ساینا نیز افزایش یافته است . از سوی دیگر پیش فروش محصول جدید شاهین از هفته آینده و پس از عید فطر آغاز می‌شود .

وی افزود: نیاز واقعی بازار خودرو ایران در سال گذشته حدود ۹۰۰ هزار خودرو بود که ۸۳۳ هزار دستگاه تولید شد. برای سال جاری نیز نیاز یک میلیونی برآورد شده بود که با توجه به شیوع کرونا ، احتمالات تغییراتی ایجاد خواهد شد . در این میان بین ۲۵ تا ۳۰ درصد هم نیاز کاذب است.

این مقام مسئول ادامه داد: دلالال با تغییر کارکرد مصرفی خودرو به سرمایه ای، وارد میدان شده و زمینه افزایش قیمت ها را فراهم می کنند بنابراین از شورای رقابت انتظار می رود در تعیین قیمت ها به گونه ایی رفتار کند که خودروسازان متضرر نشوند.

باقری با اعلام فروش ۱۰۰ هزار دستگاه توسط سایپا و پیش فروش ۱۵۰ هزار دستگاه خودرو از بهمن گذشته تاکنون، افزود: طی دو ماه سال جاری هم آمار فروش با رشد ۶۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال پیش روبرو شده و دیروز هم ۶۰۰ پراید با قیمت ۳۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فاکتور شد.

وی با اشاره به گزارش سازمان تعزیرات مبنی بر کشف چند صد خودروی بدون پلاک در پارکینگ‌ها افزود: در این میان حدود ۱۵۰ هزار دستگاه  واگذار شده به مردم هم در پارکینگ‌ بوده و با توجه به مقررات جدید ، اسامی مالک‌های این خودرو‌ها به تعزیرات اعلام شده است . 

به گفته باقری ، هیچ خودرویی بدون پلاک از درب کارخانه خارج نمی‌شود ولی پلاک خودرو‌های کشف شده در پارکینگ‌ها ، برداشته شده است .

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ