کد خبر: ۱۵۳۶۶۰
۹:۷ - ۱۳۹۹/۲/۲۹

تحلیل کارشناس بازار از سهام مقبول و نحوه برگشت صعودی شاخص

تحلیل کارشناس بازار از سهام مقبول و نحوه برگشت صعودی شاخص

کارشناس بازار سرمایه با اشاره یه سهم های مورد اقبال ، پیش بینی کرد قدرت موج برگشت صعودی شاخص به قدرت قبل نبوده و خبر کمتری از صفوف خرید طولانی باشد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، روزبه شریعتی به افت این روزهای شاخص بورس اشاره کرد و به ایرنا گفت: هر رشد پرشتابی نیاز به اصلاح دارد اما افت معاملات در بازار دو روز گذشته فراتر از روزهای اخیر بود و برخی از سهم‌ها از سوی حقوقی‌ها که صف‌های فروش سنگینی را ایجاد کردند ضرر و زیان بیشتری را نسبت به سایر سهم‌ها تجربه کردند.

وی با بیان اینکه در وضعیت کنونی کلیت روند بازار با مشکلی همراه نیست، افزود: بازاری که در ۴۰ روز کاری اخیر ۱۱۳ درصد رشد بدست آورده، طبیعی است که برای مدتی موقت اصلاحی را در پیش بگیرد. صفوف فروش ایجاد شده در برابر کل حجم بازار چندان عدد قابل توجهی نیست. صف فروش ۷ هزار میلیارد تومانی که در بازار ایجاد شد صف عجولی است که اگر اقدام به جمع‌آوری آن شود روند بازار را به سمت تعادل پیش می‌برد.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: از این به بعد رشد بازار یکپارچه نخواهد بود و سهم‌هایی که از دید کارشناسان زیر قیمت باشند و با ارزش جایگزینی بالاتری نسبت به ارزش بازار فعلی همراه باشند مورد اقبال قرار می‌گیرند. میزان ورود نقدینگی از سوی حقیقی‌ها به حدی است که نقدینگی آنها را به عدد کوچکتری تبدیل کرده است.

شریعتی با بیان اینکه در روز ۱۸ هزار میلیارد تومان سهم از سوی حقیقی‌ها خریداری می‌شود در حالی که حجم حقوقی‌ها حدود چهار هزار میلیارد تومان است، عنوان کرد: بازار با اصلاح شارپی که دارد خیلی زود به حالت اولیه و اشباع فروش باز می‌گردد و جذابیت خرید را برای سهامداران ایجاد می‌کند.موافق رشد پرشتاب و چنین ریزشی نیستیم اما ذات بازار با نوسان گره خورده است. بازاری که از شاخص ۶۰۰ هزار واحد در پایان اسفند سال گذشته یکباره به کانال یک میلیون واحد ورود کرده طبیعی است که اصلاح ۱۰ درصدی را تجربه کند.

وی اضافه کرد: موج برگشت صعودی شاخص بورس به قدرت دو هفته گذشته نیست و پیش‌بینی می‌شود دیگر شاهد صفوف خرید طولانی در سهم‌های مختلف نخواهیم بود و عیار سهم‌ها از یکدیگر جدا می‌شود. سهامداران نباید دارایی را بفروشند و وارد بورس کنند. سرمایه گذاری در بازار سرمایه باید بلندمدت باشد و نباید سهامداران با کوچکترین اصلاحی رفتار هیجانی داشته باشند و به سمت فروش سهم‌ها بروند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ