کد خبر: ۱۵۳۶۶۴
۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۲/۲۹

آخرین آمار ایران خودرو و نقدی بر روش جدید قیمت گذاری/ عرضه محصولات جدید
مدیرعامل اعلام کرد :

آخرین آمار ایران خودرو و نقدی بر روش جدید قیمت گذاری/ عرضه محصولات جدید

مدیرعامل ایران خودرو با اعلام آخرین آمار تولید ، نقدی بر روش جدید قیمت گذاری کرد و از عرضه محصولات جدید در ماه های آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فرشاد مقیمی در برنامه گفت و گوی ویژه خبری گفت: با همکاری تمامی همکاران مجموعه ایران خودرو و زنجیره تامین آهنگ تولید از آبان سال گذشته ، روند روبه رشدی ثبت شده و با وجود تاخیر یک هفته ایی در شروع فعالیت سال جاری ، 58 هزار و 273 دستگاه تولید شده و در همین ماه اردیبهشت ، 43 هزار و 269 دستگاه تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان از افزایش 27 درصدی دارد.

نقدی بر روش جدید قیمت گذاری

وی درباره روش جدید قیمت گذاری توضیح داد: مبنای قیمت شورای رقابت، شرایط سال 90 است در صورتی که خودروها برمبنای شرایط استانداردی ، زیست محیطی و ایمنی این سال تولید نمی شود. سال 90 برای موتورهای استاندارد یورو 2 الزام بود که به یورو 4 رسیده و آمادگی تولید یورو 5 نیز وجود دارد. همچنین استانداردها از 55 مورد به 85 مورد رسیده است.

این مقام مسئول با تاکید بر بررسی مشکلات صنعت خودرو از جنبه های مختلف درونی و بیرونی و تعریف راهکارهایی برای برون رفت ، خاطر نشان کرد: ابتدا باید عوامل بیرونی ارزیابی و شورای رقابت و سایر دستگاه ها ، مشکلات را بررسی و اقدامات لازم را انجام دهند تا هزینه ها به دوش مردم نباشد.

مقیمی با اشاره به برنامه ایران خودرو برای کاهش هزینه های عوامل درونی ادامه داد: سال گذشته در حالی 412 هزار دستگاه به بازار عرضه شد که بیشترین تیراژ برای یک محصول 150 هزار دستگاه بوده که این عدد در هیچ جای دنیا تولید اقتصادی به حساب نمی آید و در تمام دنیا ، تعداد زیاد محصول براساس تعداد محدود پلتفرم تولید می شود.

مهم ترین مسیر دستیابی ایران خودرو

وی ادامه داد: بنابراین مهم ترین مسیر دستیابی ایران خودرو برای فروش ارزان ، افزایش تولید است که منجر به کاهش قیمت تمام شده ، افزایش بهره وری و تکنولوژی می شود . در این میان پروژه های ساخت داخل 45 مورد و شامل 85 قطعه است که 37 قطعه به تولید انبوه رسیده و به طور متوسط 20 درصد در قیمت تمام شده و قیمت خرید کاهش ایجاد کرده است.

وی افزود: همچنین در برابر برون سپاری چند پروژه به حوزه های دیگر از جمله صنایع دفاع ، بخش اصلی وابستگی صنعت خودرو در حوزه الکتریکال است که در درنیا 40 درصد بهای تمام شده یک خودرو به این حوزه برمی گردد. برهمین اساس پروژه های متعددی تعریف شده و با حمایت معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری به زودی پلتفرم الکتریکال خودرو در ایران خودرو رونمایی خواهد شد که حداقل 30 تا 40 میلیون دلار صرفه جویی سالانه به همراه دارد . 

خودرو بدون پلاک تحویل داده نمی شود

مدیرعامل ایران خودرو با تاکید بر اینکه هیچ خودرویی بدون پلاک ، حق خروج از نمایندگی و شرکت را ندارد و همه محصولات تحویلی به نمایندگی  ها و مردم دارای پلاک بوده اما ممکن است به خواست مشتری نصب نشود، ادامه داد: مشخصات صاحب خودرو مشخص بوده و ممکن است مشتری مصرف کننده نباشد و ترجیح دهد خودرو پلاک نداشته باشد.

مقیمی افزود: قطعا حق با مردم است اما هیچ اقدامی نبوده که بتوان و انجام نداد. درحال حاضر تمامی ساز و کارهای فروش محصول متوقف شده و صرفا مسیر فروش اینترنتی اجرا می شود. اگر مردم شاهد سواستفاده هایی در نمایندگی ها شدند حتما گزارش کنند.

عرضه محصولات جدید

وی از عرضه محصول جدید K132 در بهمن سال جاری، رونمایی از  کراس اوور در خرداد و تولید انبوه در اوایل سال آینده ، عرضه 10 هزار سمند، رانا و دنا با گیربکس شش سرعته خبر داد و گفت: طراحی مفهومی موتور کم مصرف به پایان رسیده و به زودی رونمایی و برای تولید به بخش خصوصی سپرده خواهد شد .

مقیمی ادامه داد: همچین گیربکس نیمه اتوماتیکAMT و بومی شده بزودی تولید و بر روی محصولات نصب خواهد شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ