کد خبر: ۱۵۳۶۷۲
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۲/۲۹

دلایل همتی برای افزایش انتظارات تورمی و رضایت از وضعیت بازارها

دلایل همتی برای افزایش انتظارات تورمی و رضایت از وضعیت بازارها

رییس بانک مرکزی با اشاره به علل افزایش انتظارات تورمی و اعلام پیش بینی های این بانک از تورم یک سال آینده و تورم هدف در روزهای آتی گفت: روند بازارها در حال بهبود بوده و ثبات نیز قابل اعاده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عبدالناصر همتی در تازه ترین اعلام مواضع درباره بازار ارز در اینستاگرام اعلام کرد: وضعیت امروز بازارها در اقتصاد حتماً سخت تر از مرداد و شهریور ۹۷ نیست. در آن روزها با شروع و تشدید تحریم های آمریکا بازارهای ارز، سکه و سایر دارایی ها به شدت به هم ریخت و نرخ دلار در بازار به رقم های بسیار بالا رسید.

ولی با مدیریت بازارها و تدابیری که به کار گرفته شد به رغم تمامی مشکلات در مدت دو سال گذشته ثبات نسبی بازارها در نرخ های بسیار پایین‌تر ارز برقرار و رشد اقتصاد غیر نفتی در اواخر سال ۹۸ مثبت شد.

این روزها نیز تداوم فشار حداکثری، شیوع کرونا و تعطیلی سه ماهه بسیاری از فعالیت ها، کاهش قیمت نفت و سایر فراورده های نفتی، تهدیدات جدید آمریکا و ... انتظارات تورمی را بالا برده است.

در روزهای آتی ، پیش بینی های بانک مرکزی از تورم یک سال آتی و تورم هدف اعلام خواهد شد. محاسبات و برآوردهای اداره بررسی‌های اقتصادی بانک بسیار کمتر از آن چیزی است که در فضای تبلیغاتی مطرح می شود. همانطور که قبلاً گفتم شرایط دشوار است لیکن روند در حال بهبود بوده و قابل مدیریت و ثبات نیز قابل اعاده است.

در روزهای اول حضور در بانک مرکزی اعلام کردم همه داشته های علمی و تجربی را برای کنترل اوضاع به کار خواهم بست. امروز نیز با تجربیاتی به مراتب بیشتر از آن روز اعلام می کنم با تلاش جدی همکاران در بانک مرکزی، سیستم بانکی و نیز سایر بخش‌های مختلف اقتصادی، ثبات لازم در بازارها برقرار خواهد شد. همراهی مردم و فعالان اقتصادی در بخش های تولید و صادرات این بار نیز پشتیبان اصلی تلاش خدمتگزاران خواهد بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ