کد خبر: ۱۵۳۶۸۶
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۲/۲۹

تصمیم جدید برای افزایش جذابیت نخستین صندوق ETF با کاهش یک ماهه فروش
در فرصت دو روزه تا پایان مهلت پذیره نویسی اعلام شد:

تصمیم جدید برای افزایش جذابیت نخستین صندوق ETF با کاهش یک ماهه فروش

دولت در فرصت دو روزه تا پایان مهلت پذیره نویسی ۱۶ هزار میلیارد تومانی نخستین صندوق ETF و با هدف افزایش جذابیت و ترغیب مردم ، زمان فروش واحدها را از ۲ به یک ماه کاهش داد و فردا شورای عالی بورس تصمیم نهایی را اعلام می کند .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم ، وزارت اقتصاد برای افزایش نقدشوندگی صندوق سرمایه گذاری 16 هزار میلیارد تومانی ( ETF )، زمان فروش واحدهای این صندوق را از دو به یک ماه کاهش داده و قرار است فردا شورای عالی بورس تصمیم قطعی بگیرد.

پذیره‌‌نویسی نخستین صندوق سرمایه‌گذاری دولت با تخفیف 20 درصدی و امکان خرید حداقل 10 هزار تومان و حداکثر دو میلیون تومان از 14 اردیبهشت آغاز شده و تا ساعت 24 چهارشنبه 31 اردیبهشت ادامه خواهد یافت.

براساس این گزارش ، برخی اعتقاد دارند تصمیم به کاهش یک ماهه امکان فروش واحدهای خریداری شده توسط مردم ، ناشی از عدم استقبال مدنظر بوده و دولت سعی دارد در فرصت دو روزه باقی مانده ، جذابیت هایی برای ترغیب مردم به سرمایه گذاری ایجاد کند.

این صندوق شامل سهام دولت از سه بانک حاضر در بورس ملت ، صادرات و تجارت و دو بیمه البرز و اتکایی ایرانیان بوده و از طریق 14 بانک‌ ملی، سپه، مسکن، کشاورزی، رفاه کارگران، ملت، تجارت، صادرات و قرض الحسنه مهر ، پارسیان ، پاسارگاد ، اقتصاد نوین، پست بانک ایران و توسعه تعاون پذیره نویسی می شوند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» ناشناس | ساعت ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۲/۲۹
0
0
پاسخ
بخ جایخرید etf یا خرید اوراق قرضه در بورس سهام عرضه اولیه بخرید قطعا سود آور است
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ