کد خبر: ۱۵۳۶۹۲
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۲/۲۹

افزایش دلار مدنظر دولت نیست / حمایت از ورود نقدینگی ها به بورس
ربیعی :

افزایش دلار مدنظر دولت نیست / حمایت از ورود نقدینگی ها به بورس

سخنگوی دولت با بیان اینکه افزایش ارز مطلوب دولت نیست، گفت: راه حل قرار گرفتن نقدینگی ها در مسیر صحیح بورس است و دولت منابع را از طریق اوراق و ... تامین می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی ربیعی در نشست خبری با اصحاب رسانه اعلام کرد: مناطق سفید به ۲۸۰ شهرستان افزایش یافته و در روند بهبودی بیماران پس از چین و سوئیس در رتبه سوم هستیم. میانگین بهبودی بسیار خوب است. ۹۴ درصد بهبودی داریم درحالی که میانگین جهانی ۸۴ درصد است. میزان انتقال یک نفر به سه نفر در اسفند ماه به کمتر از یک نفر رسیده است یعنی یک مبتلا یک نفر هم نمی‌تواند مبتلا کند.

از مراحل مدیریت و کنترل بیماری عبور کردیم و وارد دوره مهار بیماری شده ایم. دوره مهار بیماری نیازمند تداوم همکاری مردم است. ناگزیر هستیم اقتصاد را سرپا نگه داریم و تجربه نشان داد فاصله گذاری هوشمند استراتژی صحیحی بوده است. تجربه نشان داد می‌توانیم با بودن کرونا جان باختن کمتر را داشته باشیم و همینطور زندگی روزمره مردم در جریان باشد و اقتصاد هم از کار نیافتد.

دولت بنا به افزایش نرخ ارز ندارد و این ایده در هیچ جلسه دولت مطرح نبوده است‌. راه حل قرار گرفتن نقدینگی ها در مسیر صحیح بورس است و دولت منابع را از طریق اوراق و مواردی که در بودجه مطرح شده تامین می‌کند. بالا بردن نرخ ارز مطلوب دولت نیست. اگر بتوانیم به بازار سرمایه عمق بدهیم و آن را شاداب نگه داریم همانطور که بانک مرکزی و همه دستگاه ها و وزارتخانه هایی که تولیدی داشتند کمک کردند، نقدینگی ها در اینجا جمع می شود و به سمت مسکن و خودرو و ارز حرکت نمی کند.

بورس را منطقی کنیم چراکه بورس همیشه قرار نیست با ضریب زاویه‌ای به سمت بالا باشد. بورس افت و خیز دارد. راه حل این است که نقدینگی مردم را به سمت حرکت سالم ببریم، بورس یک حرکت سالم است. کسری بودجه دولت ارتباطی به واگذاری شستا و ... ندارد. رقمی که دولت چقدر اوراق بفروشد مشخص است و حتی اگر به تشویق ارگان ها و نهاد ها برای عرضه می انجامد با این هدف نیست.

قیمت ارز نه تنها مطلوب نیست بلکه دولت همه تلاش را برای آوردن قیمت به چرخه منطقی انجام خواهد داد. خوشبختانه با سیاست های اتخاذی همتی که سیاستگذار موفقی در حوزه بانکی بوده، بازارهای پول و ارز در سه ماه گذشته که وقفه داشته در ثبات نسبی نگه داشته است و فکر می کنیم شرایط با ثبات بیشتری که در بازارها به وجود خواهیم آورد، احیا می شود.

از همه درخواست دارم در این زمینه که بنا داریم ارز را به کانال پایین تر بیاوریم و همه تلاش را روی مواد اولیه صنعت و کارخانه ها و تامین ارز انجام می‌دهیم تا نیازها در حوزه درمان را تامین کنیم به کمک کنند تا جامعه فضای روانی آرامی داشته باشد. نمی گویم نقد نشود و خطرات گفته نشود اما تحلیل های نادرست، لطمه و زیان می زند.

بنای دولت کنترل قیمت ارز است. بورس یک حرکت سالم است؛ دولت هیچ ارتباطی بین واگذاری ها و کسری بودجه‌ برقرار نکرده چون دولت تنها طبق آنچه مجوز دارد می تواند اوراق بهادار بفروشد. فکر می‌کنیم بهبود شرایط با ثباتی که در بازارها ایجاد می‌شود، فراهم خواهد شد تلاش می‌کنیم ارز را در کانال پایین تری بیاوریم.

فعلا در دوران کرونا سهمیه نوروزی بنزین نداریم و کماکان شعار ماندن در خانه است و توصیه می‌کنیم مردم به جز برای کارهای ضروری سفر نکنند. الان هم سفر به صلاح نیست. وضعیت خوبی داریم و تهران کمترین فوتی را از ابتدای شروع کرونا داشته است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ