کد خبر: ۱۵۳۷۰۱
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۲/۲۹

آینده روشن بورس با تکیه بر ۵ عامل + پیش بینی مقاومت بعدی شاخص
شرکت مشاور سرمایه گذاری بررسی کرد:

آینده روشن بورس با تکیه بر ۵ عامل + پیش بینی مقاومت بعدی شاخص

شرکت مشاور سرمایه گذاری با بررسی معاملات امروز بازار سهام از نوید آینده ای روشن در بازار سرمایه با تکیه بر ۵ عامل خبر داد و پیش بینی کرد ضمن بازپس گیری شاخص یک میلیون واحدی، مقاومت معتبر بعدی در محدوده ۱.۵ تا ۱.۶ میلیون واحدی است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت مشاور سرمایه گذاری ابن سینامدبر (اماکو) درخصوص معاملات سومین روز کاری این هفته بازار سهام اعلام کرد: بازار روز گذشته را با امید سهامداران به پایان رساند و با جمع شدن صف های فروش یکی پس از دیگری، پیش بینی ها برای مثبت شدن شاخص در روز جاری دور از انتظار نبود.

در زورآزمایی معاملات امروز پیروزی با خریداران بود و بسیاری از نمادها با افزایش تقاضا همراه بودند و برخی نمادها نیز در نهایت به صف خرید رسیدند و یا در سقف قیمتی مجاز معامله شدند و تعدادی از نمادهای بزرگ بازار که روز گذشته را با صف فروش به پایان رساندند، امروز با خریداران قوی مواجه شدند.

با وجود جو  مثبت بازار، "فولاد ،کچاد" در فهرست فروشندگان قرار داشتند. در گروه پالایشی ها در حالی که "شپنا" با صف خرید به کار پایان داد اما در نماد "شبندر" فروشندگان حضور جدی داشتند. بانکی ها نیز مثبت و یا با صف خرید به روزکاری پایان دادند.

در معاملات چند نوبته امروز شاخص کل  با رشد 26 هزار و 703 واحدی به کانال 995 هزار و 163 واحد و شاخص هم وزن با افزایش 7 هزار و 791 واحدی به کانال 314 هزار و 473 واحد رسیدند.  نماد‌های " فارس، شستا ، کگل " بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.  ارزش معاملات بورس و فرابورس نیز 12.8 و 5.2 هزار میلیارد تومان بود. 

بیشترین ارزش معاملات متعلق به نمادهای " فولاد و وبملت " بود که به 876 و 727 میلیارد تومان رسید. در روز جاری 952 میلیارد تومان معامله بلوکی داشتیم که عمده آن در فولاد مبارکه و نفت پارس انجام شد.

وضعیت بازارهای جهانی و رقیب

در بازار نفت، کاهش تولید جهانی نفت و علائم بهبود تدریجی تقاضای سوخت به دلیل کاهش محدودیت‌های ناشی از مهار شیوع ویروس کرونا در بیشتر کشورها سبب این افزایش قیمت شد. امروز قیمت نفت برنت  به 33 دلار و 88 سنت و قیمت نفت خام نیز  31 دلار و 9 سنت رسید.

استفان اینز استراتژیست ارشد بازار در مؤسسه آکسی‌تریدر با اشاره به کاهش تولیدهایی که برای مقابله با ویروس کرونا طراحی شده، اعلام کرد: ممکن است با کاهش محدودیت‌های حمل‌ و نقل، قیمت نفت روند افزایشی بیشتری داشته باشد.

در گروه فلزات اساسی، مس  در 5275 دلار، روی در  1992 دلار و هر انس طلا نیز در 1768 دلار معامله شدند. بررسی بازارهای رقیب نیز نشان می دهد هیجانات در این بازارها افزایش یافته به شکلی که نرخ هر دلار آمریکا در محدوده 17 هزار و 800 تومان معامله می‌شود. امروز صرافی ملی نرخ فروش دلار را 17 هزارو 200 تومان اعلام کرد. قیمت سکه نیز حدود 7 میلیون و 460 هزار تومان گزارش شده است. 

بررسی چند رویداد

عراقچی اعلام کرد: هر گونه تهدید علیه نفتکش های ایرانی با واکنش فوری و قاطع ایران مواجه خواهد شد و دولت آمریکا مسئول عواقب آن خواهد بود.

فرشاد مقیمی مدیرعامل ایران خودرو اعلام کرد: با افزایش تیراژ، قیمت خودرو را ارزان می‌کنیم و به‌زودی پلتفرم ایرانی الکتریکال خودرو را رونمایی خواهیم کرد.

احمدرضا کلامی سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت از تشکیل جلسه کمیته سیاست گذاری فولاد، طی هفته جاری خبر داد و گفت: برنامه افزایش تولید و صادرات فولاد در سال 99 در دستور کار است.

دولت با هدف افزایش جذابیت و ترغیب مردم به خرید نخستین صندوق ETF ، زمان فروش واحدها را از ۲ به یک ماه کاهش داد. فردا شورای عالی بورس تصمیم نهایی را اعلام می کند .

وزارت صنعت ۱۰ مصوبه قرارگاه جهش تولید از جمله تجدید ارزیابی دارایی های زیرمجموعه ها را به ایران خودرو و سایپا ابلاغ کرد.

سازمان امور مالیاتی طبق ابلاغیه جدید ذخیره کاهش ارزش پرتفوی شرکت های سرمایه گذاری را معاف از مالیات اعلام کرده است.

قیمت پایه محصولات پتروشیمی از سوی دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی با افزایش ۱۲۴۱ ریالی به دلار ۱۴۱۳۶۱ ریالی اعلام شد.

آسوشیتدپرس اعلام کرد: با تمایل دولت ایران به خصوصی‌ سازی بنگاه‌ها اکنون مردم به بازار سرمایه دسترسی پیدا کرده و می‌توانند سهام را معامله کنند و از این طریق به عایدی بیشتری در مقایسه با سایر بازارها دست یابند.

آینده بازار سهام و چند پیشنهاد

طی چند روز گذشته شاهد عقب گرد بازار و کاهش قیمت سهام در اکثر نمادهای بازار سرمایه بودیم که شناسایی سود و بروز رفتارهای هیجانی برای ورود به بازارهای رقیب از مهمترین دلایل آن محسوب می شود. اما امروز شاهد بازگشت بازار به مدار مثبت و افزایش امیدها  برای باز پسگیری و فتح قله قبلی بودیم.

نکته ای که این روزها نباید آن را فراموش کرد آن است که کاهش قیمت نفت، کاهش درآمد افراد جامعه و به دنبال آن کاهش درآمد مالیاتی دولت، تلاش دولت برای واگذاری شرکت های دولتی از طریق بازار سرمایه و دفاع تمام قد از این بازار، نوید آینده ای روشن در بازار سرمایه را می دهد لکن نباید انتظار داشته باشیم این روند صعودی بدون وقفه و  بدون استراحت بازار رخ دهد. قطعاً بروز رفتارهای هیجانی چیزی جز پشیمانی باقی نخواهد گذاشت.

از منظر تکنیکالی همچنان به این مهم پایبند هستیم که با بازپس گیری شاخص یک میلیون واحدی، مقاومت معتبر بعدی در محدوده ۱.۵ تا ۱.۶  میلیون واحدی  است که احتمالا این مقاومت هم شکسته خواهد شد و تا سال آینده به محدوده ۲.۷ میلیون واحدی نیز خواهیم رسید.

به سهامداران به ویژه افرادی که از تجربه کمتری برخوردار هستند پیشنهاد می شود که به این موارد توجه داشته باشند:

1. اخبار( چه در سطح کلان و چه در حوزه شرکتی که اقدام به خرید سهام آن کرده اید) را به دقت دنبال کنید و از شرایط کلی صنعتِ آن شرکت مطلع باشید. به اطلاعات بازار سهام همچون ارزش معاملات، ورود پول، خروج پول و غیره توجه کنید و به یاد داشته باشید که بر تعداد شرکت های بازار افزوده می شود و عمق  آن در حال افزایش است. سهام با ارزش را به راحتی از دست ندهید.

2. نقدینگی را برای سرمایه گذاری ( و باز هم تاکید می کنیم سرمایه گذاری) در بازاری نگهداری کنید که قابلیت نقد شوندگی آن بالا باشد.( نقدشوندگی بازار سهام را با بازارهای رقیب همچون خودرو، مسکن و ... مقایسه کنید).

3. از فروش دارایی های مورد نیاز برای ورود به بازار سرمایه اجتناب ورزید.

4. اگر با بازار سهام آشنایی ندارید از شرکت های مشاورسرمایه گذاریِ داری مجوز از سازمان بورس کمک بگیرید. گزارش‌ها و تحلیل‌های این شرکت‌ها توسط افراد با تجربه که از تخصص کافی برخوردار هستند ارایه می شود.

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ