کد خبر: ۱۵۳۷۵۶
۰:۰ - ۱۳۹۹/۲/۳۱

تشکیل شرکت‌های اقتصادی مادر فرزندی در استان آذربایجان شرقی
نماینده مجلس مطرح کرد:

تشکیل شرکت‌های اقتصادی مادر فرزندی در استان آذربایجان شرقی

نماینده مجلس از تشکیل شرکت‌های اقتصادی مادر فرزندی در استان آذربایجان شرقی با هدف اشتغال زایی و توسعه کسب و کارهای مردم نهاد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شهاب الدین بی مقدار درخصوص تشکیل شرکت های اقتصادی مردم نهاد در استان آذربایجان شرقی به خانه ملت گفت: پس از مطالعات و بررسی های انجام شده در برخی شهرهای استان از جمله تبریز و اسکو، شرکت های مادر در قالب تعاونی شکل گرفته و این شرکت ها خوشه های اقتصادی و اشتغال زایی ایجاد می کنند که افراد با استفاده از تخصص و سرمایه اقدام به ایجاد مشاغل جدید می کنند.

وی افزود: خوشبختانه در این عرصه مشاغلی همچون کشاورزی، دامداری، نوغانداری و صنایع مختلف شکل گرفته و تاکنون با وجود تازه تأسیس بودن شرکت ها در شهری مانند اسکو حدود 200 نفر به صورت مستقیم و حدود 500 نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار شده اند.

این نماینده مجلس ادامه داد: ایجاد سیستم های اقتصادی مادر فرزندی در بسیاری از کشورهای پیشرفته اجرایی شده و افرادی که در شرکت های فرزندی یا خوشه ها قرار دارند به عنوان سهام دار شرکت اصلی بوده و در نتیجه انسجامی میان شرکت اصلی و شرکت های زیرمجموعه با مردم ایجاد می شود.

بی مقدار گفت: هدف اصلی شرکت های تعاونی جدید، صادرات تولیدداخلی به خارج از کشور است. در شرایط کنونی شرکت های مادر از تولیدکنندگان و خوشه های زیرمجموعه حمایت مالی و فنی می کنند و این مسئله موجب تقویت این شرکت ها شده است.

وی افزود: دولت باید از منابع اعتباری صندوق توسعه ملی در قالب برنامه ششم توسعه برای حمایت از کسب و کارهای جدید و خوداشتغالی حمایت کند.  در این صورت مهاجرت روستاییان به شهرها کاهش یافته و شاهد مهاجرت معکوس روستاییان خواهیم بود. بسیاری از استان ها ظرفیت ایجاد شرکت های اقتصادی مادر فرزندی را دارند که باید در این عرصه اقدامات لازم انجام شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ