کد خبر: ۱۵۳۷۶۶
۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۲/۳۱

۷ شرکت مجوز افزایش سرمایه گرفتند و آماده مجمع شدند : از ۵۱۱ تا ۳۳ درصد

۷ شرکت مجوز افزایش سرمایه گرفتند و آماده مجمع شدند : از ۵۱۱ تا ۳۳ درصد

هفت شرکت بورسی و فرابورسی مجوز افزایش سرمایه ۳۳، ۴۹، ۶۵، ۷۰، ۸۵ ، ۴۶۲ و ۵۱۱ درصدی را از سازمان بورس گرفتند و آماده برگزاری مجمع فوق العاده شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت های سرمایه گذاری توسعه صنعت و تجارت، ساروج بوشهر، اعتباری ملل، توسعه اقتصادی آرین، سرمایه گذاری توسعه و عمران کرمان ، نیرومحرکه و کشت و صنعت آبشیرین به ترتیب مجوز افزایش سرمایه 33، 49، 65، 70، 85 ، 462 و 511 درصدی را از سازمان بورس گرفتند و آماده برگزاری مجمع فوق العاده شدند.

براین اساس، "وصنعت" سرمایه فعلی را از 450 به 600 میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت بورسی از محل سود انباشته و با هدف اصلاح ساختار مالی اعمال می شود.

همچنین "ساروج" از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی سرمایه فعلی را از 90 به 134 میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت حاضر در تابلو زرد بازار پایه با هدف اصلاح ساختار مالی اعمال می شود.

"وملل" هم به منظور دستیابی به اهداف توسعه ای موسسه،افزایش توان رقابت پذیری ، افزایش نسبت کفایت سرمایه و کاهش ریسک ناشی از آن سرمایه فعلی را از  606 به هزار میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این موسسه اعتباری از محل آورده نقدی سهامداران اعمال می شود.

"وآرین" نیز که درخواست افزایش سرمایه 186 درصدی داده بود در مرحله اول سرمایه فعلی را از 140 به 238 میلیارد تومان می رساند. 58 میلیارد تومان از این تامین مالی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و 40 میلیارد تومان دیگر از محل سود انباشته اعمال می شود تا صرف اصلاح ساختار مالی و تحصیل سرمایه‌گذاری‌های جدید شود.

مجمع فوق العاده می تواند با انجام افزایش سرمایه از 238 به 400 میلیارد تومان از دو محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و سود انباشته موافقت و اختیار عملی کردن آن را به مدّت 2 سال به هیات مدیره تفویض کند تا پس از أخذ مجوز از سازمان نسبت به عملی کردن آن اقدام شود.

دراین میان، "کرمان" که درخواست افزایش سرمایه 100 درصدی داده بود با دریافت مجوز 85 درصدی، سرمایه فعلی را از 60 به 111 میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت حاضر در بازار دوم معاملات بورس از محل سود انباشته اعمال و صرف اصلاح ساختار مالی و جلوگیری از خروج نقدینگی می شود.

"خمحرکه" هم که درخواست افزایش سرمایه 889 درصدی داده بود با دریافت مجوز 462 درصدی، سرمایه فعلی را از 102 به 573.4 میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت بورسی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها و برای اصلاح ساختار مالی صرف می شود.

همچنین "آبین" که درخواست افزایش سرمایه 514 درصدی داده بود با اخذ مجوز 511 درصدی، سرمایه فعلی را از 29.4 به 180.1 میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت حاضر در تابلو زرد بازار پایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها و با هدف اصلاح ساختار مالی اعمال می شود.

 تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

   

برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ