کد خبر: ۱۵۳۷۷۷
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۲/۳۱

عامل تعیین‌کننده روند بورس و سهام مقبول + پیش بینی شاخص امروز
کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد:

عامل تعیین‌کننده روند بورس و سهام مقبول + پیش بینی شاخص امروز

کارشناس بازارسرمایه با اعلام نقش تعیین‌کننده نقدینگی در روند اصلی بازار و معرفی سهام مقبول ، پیش بینی کرد شاخص در پایان معاملات امروز روند صعودی گیرد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محسن عباسلو با بیان اینکه سرمایه‌گذاران تازه وارد بدون هیچ اطلاعاتی از سهم ها نقدینگی‌ها را به بورس می آورند به ایرنا گفت: این افراد بدون کارشناسی‌های صورت گرفته تصمیم به خرید سهام می‌گیرند که این موضوع باعث می‌شود به محض وجود کوچکترین اصلاحی به سمت فروش سهام خود بروند.

وی افزود: بارها اعلام شده هشدارهای لازم در زمینه ساماندهی نقدینگی‌های چشمگیری که در حال ورود به بورس است داده شود و افرادی که برای نخستین بار به دنبال سرمایه‌گذاری در بورس هستند باید از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری دست به این اقدام بزنند تا سرمایه آنها توسط کارشناسان حرفه‌ای مورد مدیریت قرار گیرد.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: اگر قرار باشد این حجم از نقدینگی از بازار خارج شود شاهد ایجاد فشار فروش سنگین خواهیم بود و زمینه آسیب در روند معاملات بورس را فراهم می‌کند. گزارش‌هایی که از شرکت‌ها در حال انتشار است به لحاظ عملکردی چندان جالب نیست و باعث شد تا بیشتر سهام شرکت‌ها در صف فروش قرار بگیرند.

عباسلو نقدینگی را تعیین‌کننده روند اصلی بازار در وضعیت کنونی دانست و عنوان کرد: اگر نقدینگی که اکنون در حال ورود به بورس است مورد کنترل و مدیریت قرار نگیرد فشار فروش در بازار افزایش می‌یابد و شاهد شکل‌گیری روند منفی در بازار خواهیم بود. احساس امنیت باید بین سرمایه‌گذاران تازه‌وارد افزایش یابد زیرا اینها با تبلیغات گسترده وارد سرمایه‌گذاری در بورس شدند و با کمترین نوسانی تصمیم به خروج از این بازار خواهند گرفت.

وی اضافه کرد: بهترین راه از ابتدا برای سرمایه‌گذاران تازه وارد آموزش بود تا بتوانند از طریق تصمیم‌گیری‌های منطقی ریسک های موجود را مدنظر قرار دهند و بازدهی معقولی را در بازار کسب کنند. دولت باید زمانی که بازار تشنه عرضه بود اقدام به ورود سرمایه‌ها در بورس می‌کرد تا فعالان بازار از طریق خرید سهم‌های بنیادی وارد این بازار شوند در حالی که  اکنون سهامداران اقدام به خرید سهم‌هایی کرده‌اند که بیش از ارزش ذاتی در حال معامله هستند و به نظر می‌رسد در آینده‌ای نزدیک این سهم با افت همراه خواهد شد.

عباسلو به سهامی که مورد اقبال سهامداران در بازار قرار خواهند گرفت اشاره کرد و گفت: شرکت‌های صادرات محور و نرخ ارز تعیین‌کننده قیمت محصولات آنها است و نیز شرکت‌هایی که از ارزش ذاتی فاصله نگرفتند مورد اقبال بازار قرار خواهند گرفت. با توجه به اینکه بازار دیروز در دقایق پایانی معاملات شاهد فشار فروش سنگینی بود به نظر می‌رسد بازار فردا در ابتدای معاملات با حجم بالایی از عرضه همراه باشد اما به مرور با توجه به کاهش فشار فروش و افزایش خرید، شاخص روند صعودی پیش خواهد رفت.

 تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ