کد خبر: ۱۵۳۸۰۳
۰:۷ - ۱۳۹۹/۳/۱

سرمایه بانک ملت به ۲۱ هزار میلیارد تومان می رسد / اثر مثبت بر EPS
بنابر اعلام مدیر امور مالی:

سرمایه بانک ملت به ۲۱ هزار میلیارد تومان می رسد / اثر مثبت بر EPS

مدیر امور مالی بانک ملت با اشاره به موافقت سازمان خصوصی سازی با افزایش سرمایع از تجدید ارزیابی املاک گفت: پس از صدور موافقت سازمان بورس و با برگزاری مجمع فوق العاده سرمایه به ۲۱ هزار میلیارد تومان می رسد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، کاظم چاوشی از موافقت سازمان خصوصی سازی با افزایش سرمایه بانک ملت از محل تجدید ارزیابی املاک خبر داد و به اقتصاد بیدار گفت: در پی موافقت اصولی هیات مدیره بانک با افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی املاک، بانک با مشاوران رسمی دادگستری قرارداری منعقد کرده و طی آن املاک بانک و سرقفلی آن ارزش گذاری شد.

وی افزود: در این بین مبلغ 17.2 هزار میلیارد تومان شناسایی مازاد تجدید ارزیابی این گروه بود که 16 هزار میلیارد تومان مورد تائید سازمان حسابرسی قرار گرفت. با توجه به اینکه بانک ملت جز اصل 44 قرار می گیرد برای افزایش سرمایه به مجوز سازمان خصوصی سازی نیاز است که این مهم انجام شد و امید می رود ظرف هفته آینده مجوز از سوی سازمان بورس هم تایید و پس آن مجمع فوق العاده شود.

چاوشی ادامه داد: با این حساب سرمایه بانک از 5 به 21 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده که این افزایش سرمایه منجر به گشایش های بسیار خوبی بر عملیات بانک می شود. برای مثال تسهیلات و تعهدات کلان بانک‌ها که تابعی از سرمایه پایه بانک ها است با ثبت افزایش سرمایه 320 درصدی به امکان وام دهی بانک اضافه می شود که این خبر بسیار خوبی برای یک نهاد مالی است.این مهم فرصت مناسبی برای بانک است که به صنایع بزرگ تسهیلات بیشتری ارائه دهد که هم به رونق تولید و هم بر EPS تاثیر مثبتی می گذارد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ