کد خبر: ۱۵۳۸۳۸
۱:۳ - ۱۳۹۹/۳/۳

مشارکت ۵.۸ هزار میلیاردتومانی ۳.۴ میلیون نفر در نخستین صندوق ETF
وزارت اقتصاد اعلام کرد:

مشارکت ۵.۸ هزار میلیاردتومانی ۳.۴ میلیون نفر در نخستین صندوق ETF

وزارت اقتصاد اعلام کرد بیش از سه میلیون و ۴۸۱ هزار نفر اقدام به خرید ۵.۸ هزار میلیارد تومان از نخستین صندوق سرمایه گذاری دولتی کردند تا بزرگترین صندوق ایران تشکیل شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، وزارت اقتصاد درباره پایان پذیره نویسی واحد‌های نخستین صندوق سرمایه گذاری در پنچ شنبه گذشته اعلام کرد: در راستای اجرای جزء دو بند الف تبصره دو قانون بودجه و به منظور واگذاری باقی مانده سهام دولت در بانک‌های ملت، تجارت و صادرات و دو بیمه‌ البرز و اتکایی امین، اقدام به تأسیس و پذیره نویسی صندوق واسطه‌گری مالی یکم شد.

آنچه در پایان مهلت پذیره نویسی تحقق یافت، مشارکت بیش از 3 میلیون و 481 نفر با سرمایه گذاری بیش از 5.8 هزار میلیارد تومانی است که بیانگر تشکیل بزرگترین صندوق سرمایه گذاری قابل معامله در بورس (ETF) از نظر ارزش سرمایه گذاری و تعداد سهامداران است.

وزارت اقتصاد که از اجرای این طرح به دنبال معرفی بازار سرمایه به آحاد مردم به عنوان مناسب ترین، شفاف‌ترین و مولدترین محل برای سرمایه گذاری و جلب اعتماد به این بازار بود با انتخاب روش واگذاری از طریق ETF ، هدایت سرمایه گذاری خرد و سوق دهی عموم مردم به سرمایه گذاری در بازار سرمایه بصورت غیر مستقیم و از طریق نهاد‌های تخصصی مالی در بازار سرمایه را پیگیری کرد.

این واگذاری، فرصت بی ‏نظیری را برای ورود آحاد جامعه به سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌های معتبر با هدف مردمی کردن اقتصاد و امکان دسترسی آحاد مردم به بازار سرمایه و انتفاع از رشد این بازار را فراهم آورد.

با هدف تسهیل در پذیره ‏نویسی واحد‌های این صندوق از طریق سامانه‌های کارگزاری ‏های بورس و سامانه‏‌های آنلاین معاملاتی و درگاه ‏های غیرحضوری و حضوری ۱۴ بانک‏ منتخب از 14 اردیبهشت الی اول خرداد استفاده شد.

امید است، دو صندوق قابل معامله آتی ( پالایشی و پتروشیمی و صنایع فلزی و خوردویی) نیز با توجه به آنکه فرصتی مشابه این صندوق برای آحاد جامعه فراهم می‌سازد همچنان مورد توجه قرار گرفته و نتیجه آن رونق و تعمیق بازار سرمایه در کنار تحقق هدف والای تقویت بخش خصوصی و مردمی کردن اقتصاد باشد. چرا که رونق، تعمیق و بلوغ بازار سرمایه هدفی است راهبردی که وزارت اقتصاد همواره آن را دنبال خواهد کرد.

گزارش تحلیلی و توصیفی پذیره نویسی صندوق واسطه گری مالی یکم متعاقبا به اطلاع عموم خواهد رسید.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ