کد خبر: ۱۵۳۸۵
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۶/۲۵

درخواست های متولی صنعت خودرو از شرکت ها و مردم

درخواست های متولی صنعت خودرو از شرکت ها و مردم

رئیس ایدرو که متولی صنعت خودرو بشمار می رود با اعلام درخواست هایی از خودرو سازان و مردم گفت: انتقاد حق ملت است. اگر انتقاد نباشد اصلاحی صورت نمی‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رضا نوروززاده که در مراسم راه‌اندازی خط تولید خودروی جدید خودروسازی بهمن حضور داشت ، گفت: درحالی این روزها حساسیت زیادی نسبت به خودرو ایجاد شده که خودرو کالای مورد نیاز مردم بوده و اگر تولید نشود باید میلیارد‌ها دلار صرف واردات شود که منطقی نیست. 

وی ادامه داد: صنعت خودرو 22 هزار میلیارد تومان انواع قطعه را در داخل کشور تهیه می‌کند و بنگاه‌های عظیم تولیدی به این صنعت خودرو متصل هستند . بنابراین نمی‌توان به سادگی از این بازار بزرگ گذشت. در این رابطه بخشی از منتقدان، مخالفان دولت هستند. آنهایی که باید به نفع ما شهادت دهند خود اکنون مدعی شده‌اند. با آن اقلیت کاری ندارم اما به اکثریت جامعه عرض می‌کنم انتقاد حق ملت است. اگر انتقاد نباشد اصلاحی نیز صورت نمی‌گیرد.
این مقام مسئول افزود: نتیجه‌ برخی اقدامات گذشته مانند تحمیل هزینه‌های سنگین مالی به خودروسازان چیزی جز افت شدید تولید نبود. البته از سال گذشته
تولید مجددا صعودی شد.
 
نوروززاده با اشاره به فعالیت 41 شرکت تولید‌کننده و وارد‌کننده خودرو خاطر نشان کرد: درشرایطی وزارت صنعت به دنبال ارتقاء شرکت‌های خدمات پس از فروش است. که در حال حاضر فقط سه شرکت مزدا یدک، پارس خودرو و ایساکو در رتبه یک قرار دارند.
وی ادامه داد: بنابراین از بقیه شرکت‌ها می‌خواهیم براساس سیاست‌های ابلاغ شده وزارت صنعت سطح خدمات خود را ارتقاء دهند. ضمن پذیرس انتقادات ، از هم می‌خواهیم مانند همیشه به واحد‌های تولیدی و برادران زحمت‌کش خودشان کمک کنند. تولید‌کنندگان نیز باید همت را سرلوحه اقدامات خود قرار داده و از مشارکت با خارجی‌ها بهره‌برداری کنند. 
به گفته وی ایران بازار دهم جهان از نظر میزان مصرف را داراست اما نباید نگاه تولید‌کنندگان خارجی فقط فروش محصول در ایران باشد بلکه باید ایران را به پایگاه تولید محصول تبدیل و از بازار 300 میلیونی منطقه استفاده کنند. 
 
انتهای پیام

برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ