کد خبر: ۱۵۳۹۲۰
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۳/۶

ایرادات شروط خرید خودرو از زبان کارشناس / ارائه چند راهکار

ایرادات شروط خرید خودرو از زبان کارشناس / ارائه چند راهکار

کارشناس خودرو با اشاره به ایرادات شروط خرید خودرو و ناکارامدی آن در کاهش التهاب بازار و مهار دلالی‌ها چند راهکار ارائه داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسن کریمی‌ سنجری درخصوص تحولات اخیر صنعت و بازار خودرو گفت: پایین نگه داشتن قیمت خودرو برای جذب مردم به زیان آنها و خودروسازان تمام شده است. حال با قرار دادن شروط‌ جدید شاید برای مدتی کوتاه بتوان مردم را راضی نگه داشت اما در بلند مدت به دلیل عدم تناسب عرضه و تقاضا، مجددا بازار ملتهب خواهد شد. ضمن اینکه این شروط قطعا راه‌های دور زدن نیز خواهد داشت.

هنگامی که اعلام می‌شود خودرو به‌صورت قرعه‌کشی در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت.مردم می‌توانند بدون هیچ محدودیت ظرفیتی ثبت‌نام ‌کنند در نتیجه بخشی از تقاضاهای غیرفعال را برای ابراز تقاضای غیرواقعی تحریک می‌کند.

در شرایطی که عرضه محدود و تقاضا مازاد است باید از فرمول‌ها و شیوه‌هایی استفاده شود که علاوه بر بهبود عرضه موجب کاهش تقاضا شود.یکی دیگر از شروط طرح‌های پیش فروش این است که به منظور جلوگیری از احتکار خودرو خریدار موظف است ظرف سه ماه اول به نمایندگی‌ها مراجعه کند. در غیراین صورت گارانتی باطل خواهد شد.

در حالی که اگر قرار باشد قیمت خودرو افزایشی باشد ابطال گارانتی چندان انگیزه ای ایجاد نمی کند. ضمن اینکه رانتی دیگر شکل خواهد گرفت. ممکن است در آینده برخی نمایندگی‌ها که بخش آزاد به حساب می‌آیند با دریافت مبالغی بدون نیاز به مراجعه خریدار و بدون آنکه خودرو پایش و حرکتی داشته باشد در سه ماه اول با حضور نمایشی،گارانتی را مهر ‌کنند.

شروط اینچنینی نمی‌تواند انگیزه کاهش التهاب بازار و دلالی‌ها باشد. چند راهکار موثر وجود دارد. باید موانع تولید و قوانین دست و پاگیر از تولید رفع و از ایجاد تقاضاهای غیرفعال بازار جلوگیری شود و قدرت خرید متقاضیان واقعی را تقویت کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ