کد خبر: ۱۵۳۹۳۰
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۳/۶

۱۰ شرط خرید خودرو از سایپا، مراحل ثبت نام و ویژگی های ۱۱ گانه

۱۰ شرط خرید خودرو از سایپا، مراحل ثبت نام و ویژگی های ۱۱ گانه

سایپا ضمن سایپا ضمن اعلام ۱۰ شرط ثبت‌نام در طرح جدید فروش خودرو، مراحل ثبت‌نام و ویژگی‌های ۱۱ گانه آن از پاسخگویی ۲۴ ساعته مرکز ارتباط با مشتریان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سایپا در اطلاعیه ای ۱۰ شرط ثبت‌نام در طرح جدید فروش خودرو را اعلام کرد.

۱. با هر کدملی فقط امکان ثبت‌نام و خرید یک دستگاه خودرو از خودروسازان وجود دارد.

۲. مشتریانی که در ۳۶ ماه اخیر اقدام به خرید خودرو از شرکت های خودروساز کرده‌اند، مجاز به ثبت نام نیستند.

۳. دارا بودن گواهینامه رانندگی برای خریداران الزامی است.

۴. سن خریدار خودرو باید بالاتر از ۱۸سال باشد و کد ملی، شماره تلفن همراه، مشخصات حساب بانکی، همه باید متعلق به شخص ثبت‌نام‌کننده باشد.

۵. افراد نباید پلاک خودرو فعال و نصب شده داشته باشند.

۶. خریدار خودرو به هیچ عنوان حق فروش وکالتی خودرو را ندارد و خودروی فروخته شده قابل صلح نیست.

۷. اگر در راستی‌آزمایی مراحل فروش، تکمیل وجه، تحویل خودرو و حتی در بازه زمانی پس از تحویل خودرو، مشخص شود که خریدار از ضوابط عدول کرده یا در فرآیند ثبت‌نام صداقت نداشته، خودروی وی توقیف و مطابق با قانون با آن برخورد می‌شود.

۸. هر خودروی صفر کیلومتری که در فرآیند تحویل مشتری قرار می‌گیرد حداکثر باید ظرف مدت سه‌ماه برای استفاده از ضمانت به نمایندگی‌های مجاز خدمات پس از فروش خودروسازان مراجعه کند.

۹. مشتریان باید در ثبت شماره شبا در سایت فروش دقت نمایند، چرا که مسئولیت ورود شماره شبا بصورت اشتباه و در نهایت برگشت پول به فرد دیگر بر عهده ثبت‌نام‌کننده است.

۱۰. سند خودرو تا یک سال در رهن شرکت باقی خواهد ماند.

مراحل ثبت‌نام برای خرید محصولات

۱- اگر شرایط ۱۰ گانه خرید خودرو (ذکر شده در اطلاعیه شماره یک) را دارید، ابتدا به سایت اِمتا به آدرس اینترنتی www.ecsw.ir  مراجعه کنید.

۲- با وارد کردن شماره تلفن همراه و سایر مشخصات شخصی مانند کدملی و سال تولد، کد احراز هویت برای متقاضی پیامک می شود، دقت داشته باشید که شماره تلفن همراه لزوما باید به نام فرد ثبت شده باشد.

۳- با ثبت نام در سایت اِمتا و احراز هویت (با داشتن نام کاربری و رمز عبور) امکان پیش ثبت نام در سایت فروش سایپا را پیدا خواهید کرد.

۴- بعد از پیش ثبت نام در سایت فروش حداکثر ۱۰ روز زمان نیاز است تا اطلاعات داده شده به روزآوری شود.

۵- پس از آنکه به روزآوری و صحت‌سنجی اطلاعات وارد شده انجام و شرایط متقاضی برای ثبت نام خودرو تائید شد، امکان ثبت نام اصلی در سایت شرکت های خودروسازی فراهم می شود.

۶- تمام متقاضیانی که امکان خرید خودرو را پیدا کرده اند، به مدت یک هفته فرصت دارند تا با مراجعه به سایت، خودرو مورد نظر خود را انتخاب کرده و ۵۰ درصد وجه آن را واریز کنند.

۷- بعد از پایان مهلت ثبت نام، قرعه‌کشی با حضور نمایندگانی از وزارت صنعت و نهادهای نظارتی و بصورت نرم افزاری برگزار می شود و اسامی منتخبین این قرعه‌کشی بصورت عمومی اعلام خواهد شد.

۸- برگزیدگان قرعه کشی یک هفته پس از اعلام نتایج فرصت دارند تا ۵۰ درصد باقیمانده قیمت خودرو را واریز و ثبت نام را کامل کنند. خودروهای این افراد در یک بازه (حداکثر) سه ماهه تحویل خواهد شد.

۹- مبلغ پرداختی سایر ثبت‌نام‌کنندگان (که در قرعه کشی برنده نشده‌اند) طی یک هفته به حساب آنها برگردانده خواهد شد و این فرصت را دارند تا در طرح‌های فروش بعدی ثبت نام کنند.

ویژگی‌های یازده‌گانه طرح فروش فوق‌العاده سایپا

۱- در طرح فروش فوق‌العاده، نقش واسطه‌ها به کمترین حد رسیده و خودرو به متقاضیان اصلی عرضه خواهد شد.

۲- واسطه‌ها از فرآیند ثبت‌نام خودرو کنار گذاشته می‌شوند، زیرا 10 محدودیت کاربردی و موثر برای ثبت نام محصولات در نظر گرفته شده است. این محدودیت ها در اطلاعیه شماره یک سایپا تشریح شده است.

۳- متقاضیانی که در قرعه کشی این طرح فروش انتخاب می شوند، خودرو را (حداکثر) تا سه ماه بعد از ثبت‌نام تحویل خواهند گرفت.

۴- وب سایت فروش خودرو به مدت یک هفته و بصورت شبانه‌روزی فعال است و مشتریان با اشکالات ناشی از مراجعه بیش از اندازه کاربران برای ثبت نام خودرو مواجه نخواهند شد.

۵- متقاضیان و افرادی که واجد شرایط برای ثبت‌نام خودرو هستند، یک هفته فرصت دارند تا نسبت به واریز وجه اقدام کنند.

۶- زمان ثبت نام و واریز وجه در این طرح هیچ تاثیری بر شانس برنده شدن نخواهد داشت و همه متقاضیان از شانس برابر برخوردار خواهند بود.

۷- قرعه‌کشی با حضور نمایندگانی از وزارت صنعت و نهادهای نظارتی و بصورت نرم افزاری انجام می‌شود به همین علت از سطح شفافیت و عدالت بالایی برخوردار خواهد بود.

۸- اسامی منتخبین و کسانی که موفق به خرید خودرو می شوند بصورت عمومی اعلام خواهد شد و از این نظر نیز صحت و سلامت اجرای طرح شفاف‌سازی خواهد شد.

۹- با توجه به فروش و تحویل ۲۵ هزار دستگاه خودرو در این طرح، عرضه و تقاضا در بازار متعادل‌تر شده و به کاهش قیمت‌های کاذب در بازار منجر خواهد شد.

۱۰- به واسطه در رهن بودن سند، امکان فروش یا صلح خودروهای عرضه شده وجود ندارد و همین عامل باعث کاهش واسطه گری در بازار خواهد بود.

۱۱- این خودروها لزوما باید تا سه ماه پس از تحویل برای انجام سرویس دوره‌ای اول با پیمایش ۵ هزار کیلومتر به نمایندگی‌های مجاز مراجعه کنند در غیر این صورت ضمانت آنها باطل خواهد شد که این امر احتمال احتکار آنها را به صفر خواهد رساند.

سایپا پیرو اجرای طرح فروش فوق العاده خودرو و حجم گسترده تقاضا برای خرید خودرو از هموطنان درخواست کرد به هیچ عنوان برای ثبت نام عجله نکنند زیرا طرح فوق تا ۱۰ روز آینده ادامه خواهد داشت و مردم بصورت شبانه روزی تا ۱۴ خرداد ماه می توانند مراحل ثبت نام را طی کنند.

پیش از این در طرح های فروش خودروسازان، زمان شروع ثبت نام اهمیت زیادی داشت و ممکن بود با تکمیل ظرفیت فروش خودروها در ساعات اولیه، متقاضیان موفق به ثبت نام نشوند اما در طرح جدید فروش فوق العاده خودرو دیگر قید زمان مطرح نیست و ثبت نام به مدت ده شبانه روز امکان پذیر است.

بر این اساس ثبت نام در روزهای نخست یا پایانی این طرح، هیچ تفاوت و امتیازی در قرعه کشی برای متقاضیان نخواهد داشت.زمان ثبت نام و واریز وجه در این طرح هیچ تاثیری بر شانس برنده شدن نخواهد داشت و همه متقاضیان از شانس برابر برخوردار خواهند بود.

همچنین مرکز ارتباط با مشتریان سایپا (CRM) تا اطلاع بعدی بصورت ۲۴ساعته آماده پاسخ‌گویی به سوالات مشتریان در فرایند ثبت‌نام فروش فوق‌العاده است‌.

متقاضیان خرید محصولات سایپا می‌توانند جهت حل مشکلات و سوالات احتمالی در خصوص فرآیند طرح ثبت‌نام و احراز هویت با شماره ۰۹۶۵۵۰ تماس بگیرند. سامانه پرسش و پاسخ به سوالات از طریق سایت اینترنتی شرکت سایپا به نشانی www.saipacorp.com  برقرار است و مشتریان می‌توانند با ثبت سئوالات در سامانه مذکور، پاسخ‌های لازم را در کمترین زمان ممکن دریافت کنند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» اسماعیل | ساعت ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۳/۶
0
0
پاسخ
سلام ی آما من دارم طرح جالب وخوبی است ولی از طرفی بنده ی دستگاه ماشین روآ مدل 86 دارم ودربازار عبدل آباد خرید کردم وهمیشه هزینه برام داره واز نمایشگاه خودرو آزاد نمیتونم بخرم وی بازنشسته هستم خب پلاکم فعال است چرا من ماشین 10سال به بالا دارم دراصل باید اسقاط بشه من نتونم ثبت نام کنم و میگن چک هم میگرن از فامیل درجه یک خب برادر پدر و خواهرومادرم چک ندارن البته پدرمادر درقید حیات نیستن نباید پلاک فعال ی مدل تا ی سالی رو تعین میکردن وپولی که طرف کامل واریز میکند چک چی صیغه ای است این وسط واقعا واسه مدیران متاسفم
» محمد | ساعت ۲۱:۰ - ۱۳۹۹/۳/۷
0
0
پاسخ
خدا کنه با این شرایط خوب دست دلالان از بازار کوتاه بشه و قیمت پایین بیاد
» ناشناس | ساعت ۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۳/۸
0
1
پاسخ
کسانی که پلا ک فعال ندارند یعنی خودرویی ندارند،این بندگان خدا اگه میشد تا الان خودرو خریده بودند،بنابراین با این طرح هم احتمال خرید خودروی ،براشون خیلی کم هست،معلوم نیست این مسئولان نابغه با چه عقلی شرط عدم پلاک خودرو فعال رو گذاشتند
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ