کد خبر: ۱۵۳۹۹۳
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۳/۸

روحانی از بورس حمایت و بر عرضه سهام تاکید کرد / اوراق ۳۰ هزار میلیاردی در راه
برای چندمین بار:

روحانی از بورس حمایت و بر عرضه سهام تاکید کرد / اوراق ۳۰ هزار میلیاردی در راه

رییس جمهور با اعلام چندمین حمایت از بازار سرمایه و تاکید بر لزوم تقویت و عرضه سهام جدید از تخصیص ۳۰ هزار میلیارد تومان اوراق پذیره نویسی در خرداد به بخش عمران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسن روحانی در جلسه هیأت دولت بار دیگر از بورس حمایت کرد و با اعلام برنامه عرضه 30 هزار میلیارد تومان اوراق ، گفت : به جز بخش مالیات و درآمدهای این محل ، فروش سهام نیز فعال خواهد بود و تمام بخش‌های دولتی باید اقدام به عرضه سهام کنند تا بورس تقویت شود.

وی ادامه داد: بورس برای تقویت به خون جدید نیاز دارد و عرضه سهام به ویژه سهام شناسنامه‌دار و سودآور می‌تواند بورس را به خوبی تقویت کند. در این میان در حال حاضر تعداد زیادی از مردم با بورس آشنا شده و وارد شده اند. انتظار می رود شورای عالی بورس به این امید مردم توجه داشته و آن را تقویت کند. چرا که بازار سرمایه مهم بوده و باید به درستی مدیریت و مراقبت شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه بخشی از تأمین بودجه و نیازمندی‌های دولت از طریق فروش سهام است، افزود: اگر اجرای بودجه به این اقدام نیاز نداشت هم باز توسعه بورس و فروش سهام از اصول اساسی اقتصادی دولت بشمار می‌رفت. چون می‌خواهیم اقتصاد را به مردم واگذار کنیم که بخشی از آن با فروش سهام و بخشی دیگر از طریق اوراق قرضه انجام خواهد شد.

روحانی ادامه داد: تصمیم این است ۳۰ هزار میلیارد تومان از اوراقی که در خرداد منتشر می‌شود به بخش عمرانی اختصاص یابد .

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ