کد خبر: ۱۵۳۹۹۶
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۳/۹

خزانه بانک آینده آماده تحویل سکه از متقاضیان شد
با ظرفیت ۱۵۰ هزار سکه:

خزانه بانک آینده آماده تحویل سکه از متقاضیان شد

در پی موافقت بورس کالا، خزانه بانک آینده به‌عنوان انبار سکه طلا و صادرکننده گواهی سپرده سکه طلا فعالیت را با ظرفیت ۱۵۰ هزار سکه به‌عنوان پنجمین خزانه سکه طلای پذیرفته‌شده در این بورس آغاز کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پی موافقت بورس کالا، خزانه بانک آینده به‌عنوان انبار سکه طلا و صادرکننده گواهی سپرده سکه طلا فعالیت را با ظرفیت ۱۵۰ هزار سکه به‌عنوان پنجمین خزانه سکه طلای پذیرفته‌شده در این بورس آغاز کرد.

گواهی سپرده سکه طلا سندی است که مالکیت یک فرد بر تعداد مشخصی سکه را نشان می‌دهد. دارندگان سکه فیزیکی می‌توانند با همراه داشتن مدارک شناسایی به خزانه بانک آینده رجوع کرده ضمن تحویل سکه‌ها، گواهی سپرده را دریافت کنند و پس از یک روز و با اعتبارسنجی سکه‌ها توسط بانک، قبض انبار صادر می‌شود. دارنده این قبض می‌تواند با حضور در یکی از شرکت های کارگزاری دارای مجوز یا بصورت آنلاین در بازار گواهی سپرده سکه طلا در بورس کالا به فروش برساند که مبلغ موردنظر پس از یک روز قابل‌برداشت از حساب خواهد بود.

دارندگان گواهی سپرده سکه نیز می‌توانند با در دست داشتن مدارک شناسایی پس از یک روز از خرید گواهی به خزانه بانک آینده در تهران، خیابان بخارست، خیابان پانزدهم، ساختمان شماره یک بانک آینده رجوع کرده و با ارائه گواهی، سکه‌ها را دریافت کنند. هزینه اصالت‌سنجی برای آورنده سکه ۳۰۰۰ تومان به ازای هر سکه و هزینه نگه‌داری روزانه ۷۰ تومان برای هر قطعه سکه است.

این روش برای کسانی‌که می‌خواهند سکه را نگه‌داری کنند بسیار امن و بدون دغدغه سرقت خواهد بود. از سوی دیگر آن دسته از افرادی‌که می‌خواهند سکه را دائماً خرید و فروش کنند نیازی به دریافت و تحویل مستمر سکه نخواهند داشت و صرفاً از طریق کارگزاری یا بصورت آنلاین می‌توانند گواهی سکه را خرید و فروش کنند. از دیگر مزایای این گواهی سپرده می‌توان به امکان بهره‌برداری از آن به‌عنوان وثیقه جهت اخذ تسهیلات کوتاه‌مدت از شبکه بانکی اشاره کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ