کد خبر: ۱۵۴۰۱۳
۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۳/۱۰

آمار تولید دو ماهه ایران‌خودرو و سایپا با ۱۰۱ هزار و ۱۹۳ محصول

آمار تولید دو ماهه ایران‌خودرو و سایپا با ۱۰۱ هزار و ۱۹۳ محصول

آمار شرکت‌های ایران‌ خودرو و سایپا طی دو ماهه سال جاری نشان می دهد ۱۰۱ هزار و ۱۹۳ انواع محصول تولید شده است .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، طبق آمارهای منتشره دو ماه سال جاری، ایران‌ خودرو ۵۷ هزار و ۸۶۲ و سایپا ۴۳ هزار و ۳۳۱ دستگاه خودرو تولید کرده اند.

بر اساس این گزارش، در این مدت ایران‌ خودرو  ۴۱ هزار و ۷۰۲ خودرو در گروه پژو، پنج هزار و ۴۷۹ دستگاه انواع سمند، ۹۸۴ دستگاه رانا، هفت هزار و ۹۵۰ دنا، هزار و ۳۳ دستگاه هایما، ۵۶۵ دستگاه در گروه وانت و سایر محصولات جدید و ۱۴۹ دستگاه پژو ۲۰۰۸ تولید کرده است.در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ایران‌خودرویی‌ها سه خودروی سوزوکی، تندر (ال ۹۰) و دانگ فنگ را تولید نکردند.

شرکت سایپا نیز ۲۱ هزار و ۴۰۹ دستگاه خودرو در خانواده پراید و ۲۱ هزار و ۹۲۲ دستگاه خودرو در خانواده تیبا تولید کرد اما سراتو، چانگان سی. اس ۳۵، آریو و برلیانس تولید نشد.

برپایه مصوبه شورای عالی استاندارد ۲ خودروی پراید از اول تیر و پژو ۴۰۵ از اول مرداد ۹۹ از خط تولید ۲ خودروساز بزرگ خارج خواهند شد.پیش از این وحید مرندی‌مقدم معاون سازمان ملی استاندارد اعلام کرده بود که با خروج پژو ۴۰۵ از خط تولید، این خودرو تنها در مدل تاکسی دوگانه‌سوز و با کنار رفتن مدل‌های ۱۱۱ و ۱۳۱ پراید، فقط وانت پراید (پراید ۱۵۱) تولید خواهد شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ