کد خبر: ۱۵۴۰۲۳
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۳/۱۰

عربستان ۴۰ میلیارد دلار را به صندوق سرمایه‌گذاری منتقل کرد

عربستان ۴۰ میلیارد دلار را به صندوق سرمایه‌گذاری منتقل کرد

وزیر دارایی عربستان از برداشت ۴۰ میلیارد دلاری ذخایر خارجی بانک مرکزی برای به صندوق سرمایه‌گذاری طی ماه‌های مارس و آوریل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، محمد الجدان طی بیانیه‌ای اعلام کرد: طی ماه‌های مارس و آوریل، 150 میلیارد ریال (40 میلیارد دلار) از ذخایر خارجی بانک مرکزی برداشت شده و به تأمین هزینه‌های صندوق سرمایه‌گذاری اختصاص یافته است.

وی افزود: در شرایطی که جریان تبادلات خارجی از آغاز سال جاری میلادی در سطحی تاریخی قرار دارد،این اقدام موجب کاهش سرمایه‌های ذخایر خارجی شده و هدف از آن حمایت از طرحهای سرمایه‌گذاری است. سرمایه‌گذاری‌های این صندوق در اطلاعات بانک مرکزی نخواهند آمد.

جدان گفت: دولت عربستان به طرح‌های توسعه‌ای برای متنوع کردن اقتصاد،افزایش رضایت عمومی و حمایت از رشد بخش خصوصی ادامه می‌دهد و این کار را از طریق بودجه عمومی، صندوق سرمایه‌گذاری عمومی و صندوق‌های توسعه‌ای انجام خواهد داد.

بر اساس این گزارش، طبق اطلاعات بانک مرکزی عربستان، ذخایر خارجی این بانک در ماه مارس حدود 27 میلیارد دلار به‌صورت ماهانه کاهش یافت و به 464.5 میلیارد دلار رسید. آمار ماه آوریل هنوز در دسترس نیست.

عربستان به عنوان بزرگترین صادرکننده نفت دنیا ،طی سه‌ماهه اول سال جاری میلادی در پی سقوط قیمت نفت با 9 میلیارد دلار کسری بودجه مواجه شد.

صندوق سرمایه‌گذاری بیش از 300 میلیارد دلار سرمایه دارد و سهام شرکت فناوری اوبر و شرکت خودروهای الکتریکی لوسید موتور را نیز در اختیار گرفته است.

این صندوق در سال جاری میلادی سهام چهار شرکت نفت بزرگ اروپا را خریداری کرده و در شرکت‌های بوئینگ، سیتی گروپ، فیس‌بوک، والت دیزنی و ماریوت سهام دارد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ