کد خبر: ۱۵۴۰۲۷
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۳/۱۰

نیاز هزار هزار میلیارد تومانی دولت / بورس بهترین محل برای جذب سرمایه‌های خرد
وزیر اقتصاد مطرح کرد:

نیاز هزار هزار میلیارد تومانی دولت / بورس بهترین محل برای جذب سرمایه‌های خرد

وزیر اقتصاد با اعلام کاهش زمان صدور مجوزهای کسب و کار به سه روز از نیاز حداقل هزار هزار میلیارد تومانی منابع برای رشد سال جاری خبر داد و گفت: بورس بهترین محل برای جذب سرمایه‌های خرد است .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، فرهاد دژپسند در جریان راه اندازی پنجره واحد فیزیکی صدور مجوز کسب و کار با بیان اینکه صدور مجوزهای مرتبط با کسب و کار نباید بیش از ۳ روز بیشتر به طول بینجامد، گفت: در بسیاری از کشورها شرایط برای صدور مجوزهای کسب و کار به نحوی فراهم شده که مجوزها در کمتر از نیم روز صادر شود اما در ایران این فرآیند به ۷۵ روز می‌رسد که با راه اندازی این پنجره واحد انتظار داریم بتوانیم زمان را به شدت کاهش دهیم.

وی افزود: با راه اندازی پنجره واحد فیزیکی صدور مجوز کسب و کار، مدت زمان ۷۵ روزه به ۳ روز کاهش یافته و اگر بیش از سه روز به طول انجامید، فعالان اقتصادی می‌توانند اعتراض کرده و شکایت کنند در این میان وزارت اقتصاد شکایت را پیگیری می‌کند. متقاضیان دریافت مجوز کسب و کار می‌توانند شکایت‌ ها را از طریق شماره تلفن ۱۸۶۶ اعلام کنند،ضمن اینکه شرایط باید به گونه‌ای پیش رود که بتوان کار را به شکل بهتری اداره کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: امروز سرمایه گذاری از نان شب مهم‌تر است و برای افزایش سهم از اقتصاد جهان باید کاری کرد که سرمایه گذاری با سهولت انجام و سرمایه گذار هیچ دغدغه‌ای نداشته باشد و بداند مسیر آنقدر روان است که می‌تواند سرمایه خارجی جذب کند.

دژپسند عنوان کرد: امروز آغاز یک فعالیت مهم است و آن این است که پس از سال‌ها اختیار اداره سهام عدالت به دست مردم افتاده است. سال جاری برای دستیابی به رشد اقتصادی مقبول به حداقل هزار هزار میلیاردتومان منابع نیاز داریم که بخشی از منابع شرکت‌های دولتی و برخی از منابع بانک‌ها تامین خواهد شد. برای جذب سرمایه‌های خرد ، مجرایی بهتر از بازار سرمایه نداریم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ