کد خبر: ۱۵۴۰۳۷
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۳/۱۰

سود مجمع ۱۰ شرکت بورسی از سجام واریز شد/ سجامی شدن ۸۴ درصدی فعالان
مدیرعامل سپرده‌گذاری مرکزی:

سود مجمع ۱۰ شرکت بورسی از سجام واریز شد/ سجامی شدن ۸۴ درصدی فعالان

مدیرعامل سپرده‌گذاری مرکزی از سجامی شدن ۸۴ درصد فعالان بازار سرمایه تاکنون و واریز سود کم‌تر از ۱۰ شرکت بورسی از طریق سامانه سجام خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسین فهیمی درباره خواسته 82 هزار نفر از فعالان بازار سرمایه مبنی بر واریز سود مجامع شرکت‌های بورسی از طریق سامانه سجام به فارس گفت: موافق این مساله هستیم و حاضریم این بیانیه را امضا کنیم. باید شرکت‌های بورسی سود سهام مجامع را به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی بدهند در آن صورت ظرف یک روز این سود را بدون کم و کاست به حساب سهامداران واریز می‌کنیم. تاکنون هر ناشری سود مجامع را در اختیار گذاشته بلافاصله به حساب سهامداران واریز کرده‌ایم.

وی در پاسخ به اینکه تاکنون چند شرکت بورسی سود سهام را از طریق سامانه سجام واریز کردند، افزود: کمتر از 10 شرکت یا ناشر از این طریق سود سهام مجامع را واریز کردند که بلافاصله به سهامداران داده‌ایم. البته این الزام قوی نیست و هنوز ناشران بورسی از آن تمکین نکرده‌اند و لازم است در مجمع عمومی شرکت‌ها نیز وقتی سود برای سهام تصویب می‌شود به اطلاع سهامداران برسد و اعلام شود که این سود سهام از طریق سپرده گذاری مرکزی و از طریق شماره شبای سهامداران که در سامانه سجام ثبت شده به حساب آنها واریز می‌شود و بعد از آن پول سود را به حساب سپرده گذاری واریز کنند تا از طریق سجام همان روز به حساب سهامداران واریز می‌کنیم.

این مقام مسئول درخصوص اینکه چه تعداد از سهامداران بورسی عضو سجام شده‌اند، عنوان کرد: آنهایی که تازه سهامدار بازار سرمایه شده‌اند از طریق ثبت در سامانه سجام آمده‌اند و سهامداران قدیمی هم تعداد زیادی سجامی شده‌اند. در مجموع از 12 میلیون فعال بازار سرمایه تاکنون 10 میلیون نفر سجامی شده‌اند و به راحتی می‌توان سود سهام مجامع شرکت‌ها را از طریق سجام برای آنها واریز کرد.

فهیمی توضیح داد: هر سال بطور متوسط 50 هزار میلیارد تومان سود اوراق با درآمد ثابت و سود سهام از طریق ناشران بورسی و دولت به عنوان ناشر اوراقی که سررسید می‌شوند و نیز سود اسناد خزانه و صکوک با درآمد ثابت به حساب سهامداران و دارندگان اوراق واریز می‌شود که اگر این پول به حساب سپرده گذاری مرکزی واریز شود همان روز با دقت کافی و با سرعت عمل به حساب سهامداران از طریق شماره شبا اعلامی در سامانه سجام واریز می‌شود اما فعلا در مورد شرکت‌های بورسی قوانین لازم‌الاجرا نداریم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» محسن | ساعت ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۳/۱۰
3
0
پاسخ
معلوم است که شرکت ها نمی خواهند سود خود را از طریق سامانه سجام پرداخت کنند چون می خواهند ان را در حسابهای بانکی خود نگهداری کنند اولا باید قانون اصلاح شود بلافاصله پس از مجمع عمومی سود سهامدارا ن به حساب سجامشان واریز شود و بورس اگر واقعا منافعی در این میان ندارد باید شرکتها را ملزم به این کار بکند وگرنه چند سال که سهامداران سجام دارند ولی شرکتها سود را به این حساب واریز نمی کنند.
» فیصل | ساعت ۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۳/۱۲
0
0
پاسخ
ولا الا دو روزه نمیتونم تو سجام ثبت نام کنم
» اسماعیل بیگ محمدزاده | ساعت ۱۲:۴ - ۱۳۹۹/۳/۱۲
1
0
پاسخ
باسلام ، بنده کارگرشرکت آهنگری تراکتورسازی بودم که سال ۹۲ بازنشست شدم ، چون مسئول سهام شرکت آهنگری بامن لج بود چند سال است که از سودش خبری نداشتم ، که سال م۵یا۹۶یا ۹۷ بود که میگن افزایش سرمایه چهاربرابری داشته که من چون آنموقع اطلاعاتی از بورس نداشتم وبمن هم خبر ندادن که افزایش داشته ، خلاصه خودشون بدون اطلاع بنده افزایش سهام مرا با قیمت پایین فروختن وبه حسابم ریختن ، منم به حراست شرکت زنگ زدم ، که رسیدگی نکردن ، اگر قانون بورس درست بود باید ، فوری برای همه اطلاع رسانی میکردن ، تا سهام دارها ی شرکت آهنگری تراکتورسازی که اطلاعاتشون کم بود ، متضرر نمیشدند ، باتشکر ، بیگ محمد زاده از تبریز
» م | ساعت ۲۱:۵ - ۱۳۹۹/۳/۱۳
2
0
پاسخ
معلوم نیست اینکه سود مجامع پرداخت نمیشود به غیر از خود شرکتها به نفع کیست . وگرنه میتوان آنها را ملزم به اینکار کرد چگونه بعضی شرکتها میتوانند و بعضی نمیتوانند یا بهتر بگویی میخواهد اینکار را بکنند..باید سهام اینگونه شرکتها که بطور عمد سود نقدی را پرداخت نمیکنند یا خریداری نشود یا با این سهام به مجمع نرفت
» م | ساعت ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۳/۱۶
2
0
پاسخ
فلسفه وجودی سجام همین بوده وقتی التزامی ندارندازطرق قانونی اقدام کنید

شایدهم منافع عده ای اجازه اینکارونمیده اخه بحث هزاران میلیاردپول سودبیصاحب وبی حساب کتاب هست
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ