کد خبر: ۱۵۴۰۴۶
۰:۰ - ۱۳۹۹/۳/۱۱

طرح ۲. ۲ میلیارد دلاری معدن و صنایع معدنی + صادرات ۵۰ هزار میلیارد تومانی
مدیرعامل ایمیدرو خبر داد:

طرح ۲. ۲ میلیارد دلاری معدن و صنایع معدنی + صادرات ۵۰ هزار میلیارد تومانی

مدیرعامل ایمیدرو از برنامه افتتاح ۲. ۲ میلیارد دلاری طرح بخش معدن و صنایع معدنی تا پایان سال خبر داد و گفت : برنامه صادرات در این بخش ۵۰ هزار میلیارد تومان است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، خداداد غریب‌پور با اشاره به رشد تولید در سال جاری گفت: در سال گذشته، ۲. ۳ میلیارد دلار طرح در بخش معدن و صنایع معدنی تکمیل و بیشتر آنها افتتاح شد و افتتاح تعدادی از طرح‌ها به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاد. در بخش کنسانتره سنگ آهن ۴درصد، آهن اسفنجی ۷، شمش ۵ و محصولات فولادی ۶ درصد رشد داشتند و به‌رغم مشکلات در سال جاری نیز رشد تولید داشتیم.

وی افزود: بودجه ایمیدرو در ابتدای سال گذشته ۷۵۰ میلیارد تومان بود که تا پایان سال به هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان ( بیش از ۲ برابر) افزایش یافت. تا پایان نیمه نخست سال ۹۷، ایمیدرو ۲۵۰ هزار کیلومتر مربع کار اکتشافی انجام داده بود اما از نیمه دوم تا پایان سال ۹۸، معادل ۴۰۰ هزار کیلومتر مربع به پهنه‌های اکتشافی افزوده شد.

این مقام مسئول ادامه داد: با این میزان فعالیت، وسعت اکتشافات به ۶۵۰ هزار کیلومتر و در سال گذشته به اتمام رسید. این اقدام، شرایط را برای حضور بخش خصوصی در حوزه پرریسک اکتشاف در مراحل شناسایی و پی‌جویی و به ویژه در مراحل اکتشافات تکمیلی فراهم کرد.

غریب‌پور گفت: علی رغم تحریم‌های ۴باره صنایع فلزی از نوامبر ۲۰۱۸ با اقدامات انجام شده در سال گذشته،ذخایر استراتژیک صنایع آلومینیوم و فولاد (پودر آلومینیوم و الکترود گرافیتی) تامین شد و اکنون در وضعیت بسیار مطلوبی هستند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ