کد خبر: ۱۵۴۰۷۱
۱۰:۱ - ۱۳۹۹/۳/۱۱

راهکاری برای شرکت‌هایی که تمایل به عرضه اولیه سهام در بورس ندارند
عضو هیات مدیره کنفدراسیون صنعت:

راهکاری برای شرکت‌هایی که تمایل به عرضه اولیه سهام در بورس ندارند

عضو هیات مدیره کنفدراسیون صنعت با بیان اینکه بازدهی سرمایه‌گذاری در بورس در دراز مدت بیش از بازار های رقیب است، راهکاری برای شرکت‌هایی که تمایل به عرضه سهام در بورس ندارند، ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهدی کریمی تفرشی با بیان اینکه در شرایط کنونی اقتصادی و رکود در برخی از صنایع، تأمین مالی یا نقدینگی بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی به یکی از مهمترین دغدغه‌ها تبدیل شده به ایسنا گفت: مشکلات تحریم و اثرات آن در بخش تولید، تجارت و مشکلات ارزی، باعث شده نیاز بنگاه‌ها به تزریق نقدینگی بیش از پیش شود و راهکارهای مختلفی نیز برای تامین مالی آنها اتخاذ شده است. در همین راستا هدایت پول‌ های سرگردان به سمت بازار سرمایه و تامین مالی شرکت‌های تولیدی می‌تواند در نهایت به رونق اقتصادی و تولیدی منجر می‌شود.

وی افزود: بهترین راه برای اینکه حجم موجود نقدینگی به سمت تولید هدایت شود و مهم‌ترین روش تامین سرمایه برای شرکت های تولیدی از طریق بازار سهام است و توجه به این نکته ضروری است که بازدهی سرمایه‌گذاری در بورس در دراز مدت بیش از بازار های رقیب است. لازمه حضور شرکت‌ها در بورس شفاف بودن فعالیت‌های آنها است و از این طریق می‌توانند بخشی از نقدینگی موردنیاز را تأمین کنند.

این عضو هیات مدیره کنفدراسیون صنعت با بیان اینکه بورس در حال حاضر رقیب جدی برای سیستم بانکی محسوب می‌شود، تصریح کرد: اگر از این بستر استفاده نکنیم متضرر خواهیم شد. ورود مردم به بورس به سود سیستم بانکی است زیرا شرکت‌ها نقدینگی را به‌عنوان حساب‌جاری وارد بانک‌ها می‌کنند.

کریمی تفرشی عنوان کرد: شرکت‌ها می‌توانند درصورتی‌که تمایل به عرضه سهام در بورس نداشتند، پروژه‌ای را در بورس عرضه و برای هر فعالیت از مشاور و متخصص استفاده کنند. البته باید از شرکت‌هایی که قصد ورود به بورس را دارند، حمایت مالی و معنوی و مشاوره‌ای صورت گیرد. اکنون بازار سرمایه به عنوان یک ابزار برتر برای تامین مالی دولت جهت فروش دارایی‌ها و شرکت‌ها مطرح است و چنانچه دولت بتواند از این فرصت جهت افزایش بهره وری و تامین مالی شرکت‌ها کمک کند، آنگاه روند بازار سرمایه حتی می‌تواند بیش از پیش تقویت شود.

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ