کد خبر: ۱۵۴۱۲۹
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۳/۱۲

انتقاد سهامدار حقیقی کشتیرانی از نحوه اطلاع رسانی و طرح ۴ سئوال

انتقاد سهامدار حقیقی کشتیرانی از نحوه اطلاع رسانی و طرح ۴ سئوال

یکی از سهامداران حقیقی کشتیرانی با انتقاد از نحوه اطلاع رسانی این شرکت بورسی در مورد اثر کرونا ، چهار سئوال مطرح کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فرهاد شیرازی یکی از سهامداران حقیقی شرکت بورسی کشتیرانی (که از 4 خرداد به دلیل مجمع فوق‌العاده و افزایش سرمایه ۳۲ درصدی با توقف نماد مواجه است) با انتشار مطلبی با عنوان" علت عدم افشای بهنگام اطلاعات در بازار سرمایه بررسی شود" در دنیای اقتصاد اعلام کرد: طبق ماده ۴۵ قانون بازار اوراق بهادار، شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس به ارائه اطلاعات مکلف شده‌اند . به‌ویژه اطلاعاتی که بر قیمت اوراق بهادار و تصمیم سرمایه‌گذاران اثر با اهمیتی دارند.

سازمان بورس در ابتدای سال ۹۹ در نامه‌ای از همه ناشران اوراق بهادار خواست تاثیر کرونا بر فعالیت‌ها را ظرف مدت سه روز اعلام و افشا کنند اما درخصوص شرکت کشتیرانی واکنشی نشان داده نشد تا اینکه پس از برگزاری مجمع فوق‌العاده و گذشت مدت زمان بسته بودن نماد و درست در زمانی که هر لحظه امکان بازگشایی نماد وجود دارد به‌طور ناگهانی این اطلاعیه روی کدال منتشر می‌شود که کرونا بر کسب‌ و کار اثر داشته و ۲۰ درصد عملیات شرکت در دوره کرونا کاهش یافته است.

سوال اساسی این است که چرا افشای این اطلاعات که طبق نظر سازمان باید ظرف مدت سه روز انجام می‌شد با این همه تاخیر انجام شده است؟ آیا مصادف شدن آن با بازگشایی بدون محدودیت دامنه نوسان، اتفاقی بوده است؟

سوال دوم اینکه، شرکت کشتیرانی در پاسخ مبهم خود صرفا بخش حمل‌ و نقل کانتینری را مدنظر قرار داده، آیا کرونا در سایر بخش‌ها تاثیری نداشته است؟ اساسا آثار مالی کاهش حمل‌ و نقل کانتینری در چه سطحی از اهمیت قرار دارد که موضوع افشا قرار گرفته است؟

سوال سوم اینکه با توجه به پروتکل‌های جهانی برای حمل‌ و نقل زمینی و هوایی به‌نظر می‌رسد حمل‌ونقل دریایی اولویت و درجه اهمیت بیشتری در دوره کرونا یافته باشد و این فرضیه افزایش فعالیت‌ها چرا مورد بررسی و بحث واقع نشده است؟

سوال چهارم اینکه، چرا این موضوع که در کنفرانس خبری ۷ اردیبهشت عینا افشا و اعلام شده بود پس از گذشت ۳۵ روز مجددا و به‌ عنوان اطلاعات جداگانه افشا می‌شود؟ با توجه به اینکه همه اطلاعات مربوط به این موضوع از ۷ اردیبهشت وجود داشته چه علتی برای تاخیر در ارائه آن به سهامداران وجود داشته یا دارد؟

بند ۲ماده ۴۹ قانون بازار اوراق بهادار نیز این عمل را به‌عنوان تخلف توصیف کرده و برای آن مجازات‌های جدی در نظر گرفته است. مسئله مهم این است که چه کسی باید بر این موضوع نظارت و به آن رسیدگی کند؟ آیا سازمان بورس و اوراق بهادار بدون در نظر گرفتن ملاحظات در دو موضوع مهم یعنی علت لغو و برگزاری مجدد مجمع و تاخیر ۳۵ روزه در افشای اطلاعات، ورود خواهد کرد و از این شرکت و مدیران آن توضیح خواهد خواست؟

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» آرین | ساعت ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۳/۱۲
0
0
پاسخ
سالهاست که همه ی ما سهامداران حقیقی از نوع رفتار و بازیهای حقوقی و مدیریتی این سهم گلایه های فراوان و شکیات متعددی داریم که متاسفانه رسیدگی لازم نشده است.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ