کد خبر: ۱۵۴۱۳۹
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۳/۱۲

انتقاد نماینده مجلس از فعالیت یک سومی پالایشگاه دولتی و رونق پتروشیمی‌ها

انتقاد نماینده مجلس از فعالیت یک سومی پالایشگاه دولتی و رونق پتروشیمی‌ها

منتخب مردم شوش در مجلس با انتقاد از فرسوده شدن تجهیزات پالایشگاه آبادان گفت: تنها از ۳۲ درصد ظرفیت این پالایشگاه استفاده می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد کعب عمیر در خصوص وضعیت پالایشگاه‌ آبادان به خانه ملت گفت: متاسفانه تجهیزات پالایشگاه فرسوده و قدیمی شده و تنها از 32 درصد ظرفیت آن استفاده می‌شود و همین مسئله سوددهی را پایین آورده است.

وی افزود: درآمد پتروشیمی‌های آبادان بالا بوده اما درصد کمی برای استان هزینه می‌شود.کارکنان پالایشگاه‌ها و شرکت‌های پتروشیمی اکثرا غیربومی بوده و جذب از میان بومیان بسیار محدود است و نظارتی بر این مسئله نمی‌شود. لذا مردم شهر و استان از این وضعیت ناراضی هستند.

این نماینده ادامه داد: یکی از اصلی‌ترین راه‌های دور زدن تحریم‌ها ، رونق شرکت‌های پتروشیمی‌ است. با توجه به اینکه خام فروشی به دلیل تحریم کاهش داشته می‌توان با فعال کردن صنایع پایین دستی پتروشیمی و پتروپالایشگاه‌ها به درآمد قابل قبولی رسید.

کعب عمیر گفت: تشریفات اداری، ایران را از فرهنگ اشتغال‌زایی، تولید و مولد بودن دور کرده و این ضعف حوزه انرژی را نیز در برمی‌گیرد. این درحالی است که ظرفیت های بسیاری وجود دارد اما با خام‌فروشی نمی‌توان شاهد رونق و پیشرفت بود. لذا باید با رونق صنایع پایین دستی، میان‌ دستی و تکمیلی در حوزه نفت ارزش‌ افزوده ایجاد و این زنجیره تقویت شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ