کد خبر: ۱۵۴۲۰۰
۱۳:۰ - ۱۳۹۹/۳/۱۳

روش افزایش حقوق کارمندان شرکت های دولتی اعلام شد
توسط مقام مسئول سازمان برنامه و بودجه :

روش افزایش حقوق کارمندان شرکت های دولتی اعلام شد

رئیس امور پایش منابع سازمان برنامه و بودجه درباره شیوه افزایش حقوق کارمندان شرکت های دولتی توضیحاتی داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مژگان خانلو در خصوص شیوه افزایش حقوق کارمندان شرکت های دولتی به تسنیم گفت: منابع اجرای این بخشنامه از محل اعتبارات هزینه‌ای مصوب دستگاه‌های اجرایی با تأکید بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها و درآمدهای حاصل از فروش اموال و دارایی‌های منقول و غیرمنقول مازاد با رعایت قوانین و مقررات مربوط و با تأیید سازمان برنامه و بودجه در نظر گرفته شده است.

وی افزود: شرکت‌های دولتی تابع قانون مدیریت خدمات کشوری که تاکنون افزایش امتیازات فصل دهم را اجرا نکرده‌اند و از فوق‌العاده خاص موضوع بند ح ماده 50 قانون برنامه پنجم توسعه برخوردار نشده‌اند،‌ مشمول اجرای این بخشنامه هستند.

این مقام مسئول ادامه داد: اجرای این بخشنامه صرفا در سقف هزینه کارکنان ابلاغ‌شده و از محل کاهش سایر پرداخت‌ها مانند اقلام رفاهی،‌ اضافه‌کار و پاداش مجاز بوده و مسئولیت ایجاد هرگونه بار مالی به‌عهده بالاترین مقام دستگاه‌ و صاحب حساب است.

خانلو گفت: براساس ماده 75 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2)، شرکت‌‌های دولتی در اجرای این بخشنامه،‌ مجاز به افزایش هزینه‌های پرسنلی در اصلاحیه بودجه نیستند.

وی ادامه داد: در راستای اجرای فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری،‌ برخورداری کارکنان دستگاه‌های اجرایی از افزایش اعتبارات این فصل تا 50 درصد پس از تصویب هیئت وزیران و شورای حقوق و دستمزد، مشروط به وجود اعتبار در بودجه‌های سنواتی است. بر این اساس تعدادی از دستگاه‌های اجرایی طبق ضوابط از افزایش امتیازات بهره مند شده و برخی به‌ دلیل فقدان اعتبارات، موفق به اعمال آن نشدند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ