کد خبر: ۱۵۴۲۰۴
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۳/۱۳

روحانی خواهان تسریع عرضه های اولیه ، آموزش بورس به مردم و گزارش منظم شد

روحانی خواهان تسریع عرضه های اولیه ، آموزش بورس به مردم و گزارش منظم شد

رئیس‌جمهور خواهان تسریع ورود شرکت ها به بورس و حضور مردم هوشمند در بازار سرمایه از طریق آموزش و گزارش منظم شرکت های سرمایه گذاری های استانی شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به ریاست حسن روحانی تشکیل و گزارشی از فرایند آزاد سازی سهام عدالت و حق تصمیم گیری دارندگان این نوع سهام در زمینه چگونگی استفاده از سهام در شکل مدیریت یا فروش از طریق بانک ها توسط وزیر اقتصاد ارائه شد.

رئیس جمهور بر لزوم  توجه به حقوق دارندگان سهام عدالت و برخورداری آنان از حق مدیریت در فروش، ‌تبدیل دارایی و نگهداری آن تاکید کرد و گفت: باید با اطلاع رسانی کامل و آشنا کردن صاحبان سهام عدالت با حقوق،‌ امکان تصمیم گیری آگاهانه آنان در این زمینه فراهم شود. شرکت های سرمایه گذاری استانی باید با شفافیت کامل مدیریت رقابتی لازم را بدست آورند و بطور منظم به دارندگان سهام گزارش دهند.

روحانی خواستار سهولت بیشتر در امر واگذاری سهام و تداوم برنامه های خصوصی سازی در جهت کاهش حضور دولت و مردمی کردن اقتصاد شد و افزود: عرضه منظم و موزون سهام دولت به شکل های متنوع بصورت صندوق های قابل معامله (ETF) و چه بصورت مستقیم در اشکال بلوکی و خرد باید ادامه یابد و همه روش های لازم برای تسریع و تسهیل ورود شرکت ها به بورس مورد استفاده قرار گیرد و دراین زمینه بطور خاص از مشوق های مالیاتی نیز استفاده شود. همچنین صندوق های پروژه برای تامین مالی طرح های بزرگ از طریق بازار سرمایه مورد حمایت قرار گیرند .

روحانی توصیه کرد: با اجرای کامل قانون در زمینه تامین مالی صندوق های بازنشستگی کشوری و لشکری از محل منابع داخلی اعم از سود حاصل از دارایی ها و فروش دارایی ها در امر پذیرش شرکت ها در بورس برای افزایش عمق بازار سرمایه تلاش شود. از وزارت اقتصاد درخواست می شود با کمک صدا و سیما و رسانه های عمومی و بویژه فضای مجازی در زمینه حضور هوشمند در بازار سرمایه آموزش عمومی دهد و فرهنگ سازی کند.

وی حمایت از تولید داخلی و ایجاد جهش در تولید و صادرات را ضروری خواند و از وزارت نفت خواست با توجه به شرایط ویژه کنونی در این بازه زمانی تصمیم های مناسبی گیرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ