کد خبر: ۱۵۴۳۰۶
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۳/۱۸

رئیس سازمان بورس به نمایندگان گزارش داد / تاکید بر افزایش عرضه های اولیه
در صحن علنی مجلس :

رئیس سازمان بورس به نمایندگان گزارش داد / تاکید بر افزایش عرضه های اولیه

رئیس سازمان بورس در صحن علنی مجلس سخنرانی کرد و با اعلام آخرین وضعیت بازار سهام و افزایش کد سهامداری به بیش از ۶۰ میلیون ، خواهان افزایش عرضه های اولیه شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، برای اولین بار در تاریخ بازار سرمایه ایران ، حسن قالیباف اصل امروز در صحن علنی مجلس حاضر شد و درباره آخرین وضعیت سهام عدالت و بازار به نمایندگان گفت: بازار سرمایه به دلیل رویدادهای مثبت گذشته مانند تصویب قانون بازار اوراق بهادار و راه اندازی ابزارهای نوین مالی و ... به یکی از فرصت های بزرگ اقتصاد ایران تبدیل شده و تامین مالی متعددی را فراهم کرده است.

وی ادامه داد: ماموریت مقام معظم رهبری به بازار سرمایه از جمله اجرای اصل 44 و واگذاری شرکت های بزرگ دولتی کمک کرد این بازار مورد توجه قرار گیرد. به طوری که  ارزش روز 42 هزار میلیارد تومانی بازار در سال 88 به 5 هزار هزار میلیارد تومان رسیده است.همچنین تامین مالی 260 هزار میلیارد تومانی 11 سال پیش به بیش از هزار میلیارد تومان بالغ شده که نشان از ظرفیت بالای این بازار دارد.

این مقام مسئول افزود: یکی دیگر از اتفاقات مهمی که در بازار سرمایه رخ داده آزادسازی سهام عدالت است. طی 15 سال گذشته مردم قادر به مشاهده و فروش سهام عدالت نبودند اما با اذن مقام معظم رهبری این امکان و آزاد سازی سهام عدالت فراهم شد و طی روزهای اهیر 1.5 درصد دارندگان ، اقدام به فروش کردند اما اکثرا" خواهان نگهداری هستند .

قالیباف ادامه داد : تعداد کدهای بورسی صادره در ایران در بین کشورهای منطقه بی نظیر است و بدون احتساب دارندکان سهام عدالت 13 میلیون کد است که با اضافه شدن دارندگان سهام عدالت این رقم به بیش از 60 میلیون کد خواهد رسید که رکورد بی نظیری است .

وی افزود: ورود و پذیرش شرکت های جدید در بورس از دیگر اقدامات مهم سال های اخیر است که انتظار می رود حضور شرکت های جدید، جهش زیادی داشته باشد. همچنین یکی از برنامه های مدنظر انتشار اوراق بخش خصوصی است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

 

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ