کد خبر: ۱۵۴۳۴۲
۰:۳ - ۱۳۹۹/۳/۱۹

شروط مقامات عالی مقام برای مذاکره با آمریکا و آمادگی ادامه تبادل زندانیان
سخنگوی وزارت خارجه اعلام کرد:

شروط مقامات عالی مقام برای مذاکره با آمریکا و آمادگی ادامه تبادل زندانیان

سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به ادعای ترامپ مبنی بر آمادگی مذاکره با ایران ، شروط مقامات عالی مقام برای مذاکره را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عباس موسوی در واکنش به ادعای ترامپ مبنی بر آمادگی مذاکره با ایران که بعد از آزادی مایکل وایت اعلام شد، گفت: موضوع مهم برای، عمل دولت‌های مختلف آمریکا است که متاسفانه در سال‌های اخیر و حتی در گذشته، عمل منجر به جلب اعتماد ملت و دولت ایران ، مشاهده نشد و دیوار بی‌اعتمادی هنوز وجود دارد.

وی ادامه داد: انتخابات موضوع ث داخلی آمریکایی‌ها بوده و ایران هیچ‌گاه منتظر چنین تحولات و نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری نبوده و نخواهد بود. از سوی دیگر ایران هیچ‌گاه میز مذاکره را ترک نکرده اما این آمریکایی‌ها بودند که با خروج از برجام، میز مذاکره را ترک و تعهدات و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل را نقض کردند.

این مقام مسئول افزود: انتظار نمی رود با ماندن یا رفتن ترامپ ، تحول خاصی رخ دهد. گفتار درمانی مهم نیست. برای ایران عمل آمریکا به تعهدات اهمیت دارد که آمریکا به آن پایبند نبوده است.

موسوی ادامه داد: شروط مقامات عالی مقام ایران این است که اگر آمریکا توبه کند و به برجام برگردد ، خسارت‌های وارده به ملت ایران را جبران کند و تحریم‌های ظالمانه را بردارد، می‌تواند به چارچوب برجام و گروه ۱+۵ بازگردد.

وی درباره تبادل دو زندانی ایران با یک زندانی آمریکایی هم توضیح داد: این تبادلات از بعد انسانی انجام شد. چند تن از اتباع ایران به دلایل واهی و به صورت غیرقانونی در آمریکا به گروگان گرفته شده‌اند. اتهام آنها این است که تحریم‌های آمریکا را دور زده یا نقض کرده‌اند که چنین اتفاقی نیفتاده و از سوی دیگر، تحریم‌های آنها هم غیرقانونی و بی‌مبنا است.

موسوی با بیان اینکه دستگاه دیپلماسی برای آزادی شهروندان ایرانی تمام تلاش را انجام داده ، خاطر نشان کرد: با کمک دولت سوئیس این مبادلات انجام شده و ضروری است از کمک‌های دولت سوئیس تشکر شود که مسئولیت مذاکره را برعهده داشت. وگرنه هیچ مذاکره مستقیمی میان ایران و دولت آمریکا نشده است.

وی افزود: اگر امکان مبادله در طرف مقابل وجود داشته باشد، ایران آمادگی دارد مابقی افراد دربند آمریکا را آزاد کرده و به کشور بازگرداند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ