کد خبر: ۱۵۴۵۴۹
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۳/۲۴

برنامه وزارت صنعت برای راه‌اندازی ۲۰۰ طرح در ۵ استان و تا سال آینده

برنامه وزارت صنعت برای راه‌اندازی ۲۰۰ طرح در ۵ استان و تا سال آینده

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت از راه‌اندازی ۲۰۰ طرح صنعتی در استان های کرمان، یزد ‌، تهران،خوزستان و فارس تا سال آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سعید زرندی با اشاره به راه‌اندازی ۲۰۰ طرح صنعتی به ایرنا گفت: این طرح‌ها با دارا بودن شاخص‌هایی همچون تکمیل زنجیره ارزش، کاهش واردات، صادراتی بودن، استفاده از فناوری و کمک به رفع محرومیت مناطق کمتر توسعه‌یافته انتخاب شده و تلاش می‌شود تا نیمه نخست سال ۱۴۰۰ راه‌اندازی شوند.

وی افزود: سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای این طرح‌ها ۱۶۸ هزار و ۷۸۲ میلیارد تومان است که برای ۴۰ هزار و ۹۲۰ نفر اشتغال‌زایی به همراه خواهد داشت.  بیشترین تعداد طرح‌های قابل بهره‌برداری از بین ۲۰۰ طرح به ترتیب در استان‌های کرمان با ۲۶ ، یزد  ۱۷ ‌و تهران با ۱۱ طرح خواهد بود.

این معاون ادامه داد: استان‌های خوزستان با ۳۵ هزار و ۶۳۵ میلیارد تومان برای چهار طرح، کرمان با ۲۴ هزار و ۳۰۸ میلیارد برای ۲۶ طرح و فارس با ۱۸ هزار و ۱۸۰ میلیارد تومان برای ۶ طرح به ترتیب بیشترین سرمایه‌گذاری را در طرح‌های قابل افتتاح تا نیمه نخست سال ۱۴۰۰ دارند.

زرندی گفت:‌ بیشترین اشتغال‌زایی این طرح‌ها به ترتیب در استان‌های کرمان با پنج هزار و ۵۳۲ ، فارس چهار هزار و ۸۶۹  و یزد با سه هزار و ۵۷۴ نفرخواهد بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ