کد خبر: ۱۵۴۶۳۸
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۳/۲۶

تولید سه ماه اول ایران خودرو ۲۰ درصد بیشتر شد
قائم مقام شرکت :

تولید سه ماه اول ایران خودرو ۲۰ درصد بیشتر شد

قائم مقام ایران خودرو از افزایش ۲۰ درصدی تولید طی سال جاری خبر داد و گفت: از ابتدای سال کاری تا ۲۵ خرداد ۱۸هزار دستگاه بیشتر از مدت مشابه سال گذشته تولید شده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حمید مرادی با اشاره به روند افزایشی تولید گفت: تا ۲۵ خرداد هزار و ۳۰۰ دستگاه سواری و وانت به تولید رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۲۰ درصدی داشته است.

وی افزود: طی این مدت تولید خودروهای کسری دار کاهش ۵۳ درصدی داشته و تعداد قطعات کسری هر خودرو نیز از ۲۰ قطعه در سال گذشته به ۵ قطعه رسیده که حاکی از توانمندی سازندگان داخلی در تامین قطعات مورد نیاز است.

قائم مقام اجرایی ایران خودرو ادامه داد: تعهدات معوق به مشتریان تا مرداد به‌ روز خواهد شد و دیگر تاخیری در انجام تعهدات نخواهیم داشت. دوره افت ناشی از تحریم را  پشت سر گذاشته‌ و در دوره رشد قرار داریم. میانگین تولید روزانه ایران خودرو در سال جاری بیش از دو هزار دستگاه بوده درحالی که در سال گذشته کم تر از ۱۵۰۰ دستگاه بود.

مرادی ضمن انتقاد از اظهارات برخی مسوولان درباره صنعت خودروسازی گفت: تامین سالانه یک میلیون دستگاه خودرو برای بازار نیازمند خروج ۲۰ میلیون دلار از ذخیره ارزی است. صنعت خودرو با تامین این تعداد علاوه بر این که از خروج ارز جلوگیری کرده موجب ایجاد اشتغال برای بیش از سه میلیون نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شده است.

وی افزود: ‌سیستم جامع مدیریت لجستیک درحال تدوین و آماده سازی است که با اجرای آن شاهد شناسایی نقاط بهبود و اجرای برنامه های متناسب برای کاهش هزینه ها خواهیم بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ