کد خبر: ۱۵۴۶۶۵
۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۳/۲۷

۵ شرکت آماده عرضه اولیه هستند و ۹ شرکت هم در نوبت درج و عرضه
مدیر پذیرش سهام فرابورس:

۵ شرکت آماده عرضه اولیه هستند و ۹ شرکت هم در نوبت درج و عرضه

مدیر پذیرش سهام فرابورس از عرضه اولیه پنج شرکت خبر داد و گفت: ۹ نماد دیگر نیز پذیرفته شده‌اند و پس از انجام شروط ، وارد فرآیند درج و عرضه خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سارا سادات‌ اخلاقی درباره آخرین وضعیت عرضه های اولیه و پذیرش شرکت های جدید در فرابورس به دنیای اقتصاد گفت: شرکت‌های بیمه زندگی خاورمیانه، رایان هم افزا و سرمایه‌گذاری پویا در بازار اول یا دوم فرابورس عرضه خواهند شد. همچنین نماد شرکت‌های صنعتی و معدنی ستبران و کیا الکترود شرق قرار است در بازار شرکت‌های کوچک و متوسط عرضه شود. 

وی افزود: ۹ نماد دیگر پذیرفته شده و پس از انجام شروط ، درج و عرضه خواهند یافت که شامل شرکت‌های برق و انرژی پیوند گستر پارس، دنا آفرین فدک، پدیده شیمی جم، مدیریت سرمایه‌گذاری کوثر بهمن، توسعه مسیر برق گیلان، پتروشیمی ارومیه، کشاورزی و دامپروری ملارد شیر، زغال سنگ پروده طبس و ملی ساختمان هستند .

این مقام مسئول به عملکرد فرابورس در عرضه‌های اولیه سال گذشته اشاره و عنوان کرد: سال گذشته ۱۴۸ شرکت در صنایع مختلف مانند پتروشیمی، فلزات اساسی، استخراج زغال سنگ، سرمایه‌گذاری، بیمه، کشت و دام و طیور، حمل و نقل و... درخواست پذیرش برای ورود به بازار اول و دوم معاملات فرابورس ارسال کردند که ۳۰ شرکت معادل ۲۰ درصد شرکت‌های متقاضی واجد شرایط اولیه پذیرش بودند که در ۲۹ جلسه هیات پذیرش مورد بررسی قرار گرفتند. در نهایت ۲۳ شرکت موفق به پذیرش در بازار اول و دوم فرابورس شدند.

اخلاقی ادامه داد: سال گذشته ۲۰ شرکت‌ در فهرست نرخ‌های بازار اول و دوم فرابورس درج شدند که این تعداد در مقایسه با سال قبل از آن ۲۵ درصد رشد داشته است. از این تعداد ۱۴ شرکت عرضه اولیه و دو شرکت گشایش نماد شدند. از میان شرکت‌های بازار پایه نیز ۳۳ شرکت متقاضی پذیرش در بازار بالاتر بودند که شرکت‌های واجد شرایط اولیه پذیرش ۱۲ شرکت بودند. این درخواست‌ها در هیات پذیرش مطرح و در نهایت با پذیرش پنج شرکت موافقت شد. 

به گفته وی از میان شرکت‌های پذیرش شده شرکت بیمه زندگی خاورمیانه در بازار اول درج و شرکت ویتانا در بازار دوم فرابورس گشایش نماد شدند. سه شرکت دیگر نیز در جریان انجام شروط هیات پذیرش برای درج در بازار بالاتر هستند که اسامی آنها پس از درج به عموم اعلام خواهد شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ