کد خبر: ۱۵۴۶۹۶
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۳/۲۸

دستورالعمل قیمت گذاری خودرو بازنگری می‌شود

دستورالعمل قیمت گذاری خودرو بازنگری می‌شود

با تشکیل کمیته ای متشکل از شورای رقابت و سازمان حمایت و با حکمیت سازمان گسترش و نوسازی صنایع، فرمول قیمت گذاری خودرو بازنگری می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فارس، بعد از جلساتی که با حضور مدیران خودروساز، سازمان حمایت و شورای رقابت در وزارت صنعت برگزار شد، مقرر شد کمیته ای با حضور نمایندگانی از شورای رقابت و سازمان حمایت تحت حکمیت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران تشکیل شود و در روش قیمت گذاری خودرو بازنگری صورت گیرد. گفته می شود بدنه دولت نیز به این نتیجه رسیده که قیمت خودرو باید در حاشیه بازار تعیین شود.

این اتفاق در حالی می افتد که بعد از تعیین قیمت خودروهای داخلی در اردیبهشت سال جاری توسط شورای رقابت، کشمکش بر سر اعلام نرخ های نهایی بین سازمان حمایت و شورای رقابت ادامه یافت و در نهایت هیچ کدام از این دو نهاد مسئول حاضر به اعلام نرخ های جدید خودروها نشدند. فقط قیمت چند محصول ایران خودرو و سایپا که در فروش فوق العاده عرضه شدند از سوی این دو خودروساز اعلام شد که البته تفاوت قابل توجهی با نرخ های اولیه اعلام شده از سوی شورای رقابت داشت.

فرمول فعلی با حقیقت فاصله دارد

مازیار بیگلو دبیر انجمن قطعه سازان در مورد بازنگری در دستورالعمل قیمت گذاری خودروها گفت: این فرمول باید اصلاح شود زیرا بر مبنای قیمت خودرو در سال 90 تدوین شده و با حقیقت قیمت تمام شده خودرو فاصله زیادی دارد. قرار است سازمان حمایت و شورای رقابت کار تجدیدنظر در روش قیمت گذاری خودرو را تحت نظارت سازمان گسترش انجام دهند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ