کد خبر: ۱۵۴۷۲۱
۰:۰ - ۱۳۹۹/۳/۳۱

پیش بینی بورس در هفته جاری و معرفی سه صنعت بزرگ و مقبول
یک کارگزاری با بررسی بازارهای جهانی و ارز اعلام کرد :

پیش بینی بورس در هفته جاری و معرفی سه صنعت بزرگ و مقبول

یک کارگزاری با اعلام سه دلیل اصلی رشد بازار و ادامه روند صعودی در این هفته ، پیش بینی کرد سهام سه صنعت بزرگ در زمره مقبول ترین ها باشد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بازار سهام در حالی آخرین روز از بهار با رقم بی سابقه یک میلیون و 229 هزار واحدی شروع می کند که کارگزاری آبان درباره وضعیت روزهای قبل و آینده اعلام کرد: در هفته گذشته  بازار سهام همچنان به رشد ادامه داد و شاخص کل سقف های جدید را نیز ثبت کرد که ناشی از رشد نرخ ارز ، بهبود روند قیمت های جهانی و نزدیکی به موعد فروش صندوق دولتی بعدی بود.

در بازارهای جهانی هم نفت روند مثبتی را پس از انتشار آمار تولید کشورهای تولیدکننده در پیش گرفت و رشد قیمت ها در بازار طلای سیاه رخ داد. در بازار فلزات اساسی نیز روند معاملات با بهبود همراه شده و طلا نیز بالاتر از 1700 دلار نوسان دارد. به نظر می رسد با توجه به بازگشایی بخش ها زیادی در اقتصادهای بزرگ، می توان به ثبات بیشتر در بازارها خوش بین بود.

در بازار ارز داخل هم ، قیمت دلار همچنان روندی صعودی دارد و در بازار آزاد شاهد نزدیکی قیمت به سقف قبلی هستیم. به نظر می رسد روند صعودی قیمت ها با چاشنی اخبار سیاسی همچنان با روندی کند ادامه داشته باشد.

در بازار سهام، گروه های بزرگ به نظر همچنان مورد توجه باشند و به خصوص در پالایشی ها می توان به ادامه تقاضا خوش بین بود. بهبود بازارهای جهانی و احتمال افزایش سرمایه های جذاب برخی از نمادها ، وضعیتی مطلوب را پیش روی این گروه ها قرار داده است.

در بانکی ها نیز روند قیمتی با گزارش های عملکردی نسبتا مطلوب مثبت پیش بینی می شود. هرچند از لحاظ نموداری ، نزدیکی گروه به محدوده های مقاومتی می تواند افزایش عرضه ها را به مرور در پی داشته باشد .

خودرویی ها که با رشد نرخ ارز بهبود نرخ فروش داشته اند و در صورت های مالی  برخی از شرکت ها  تحرکاتی به منظور تسویه بدهی های طولانی مدت دیده می شود  نیز می توانند همچنان در کانون توجه باشند.

به صورت کلی وضعیت عمومی بازار همچنان مثبت ارزیابی می شود و در صورت ادامه رشد نرخ ارز ، شاهد شتاب گرفتن رشد بازار نیز خواهیم بود. هرچند احتمال افزایش ریسک سیستماتیک با توجه به اخبار سیاسی نیز خواهد بود که البته در مقطع فعلی ، بازار تا حدودی به این اخبار بی توجه است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ